ÖSSZEFOGLALÓ KÉRDÉSEK A FEJEZETHEZ
és csökkenti az új tanulóknál az idegen helyzetben automatikusan kiala¬
kuló izolációt. A tanmenet kialakításával és a megfelelő tanári irányítás
mellett a diákok elfogadó magatartása beépül személyiségükbe, amihez
egész életükben vissza tudnak nyúlni, segítséget kapva a világot mind
erősebben jellemző multikulturalitásban való eligazodáshoz. Az inter¬
kulturális kompetencia fejlesztése, a magyar kultúra megismerése és
az országismereti tudás a magyar mint idegen nyelv tantárgy központi
eleme, mert fontos, hogy a tanulók életterét adó országra vonatkozóan
minél mélyebb tudásra tehessenek szert. Célszerű ennek tervezése, mivel
az iskolán kívül általában spontán, véletlenszerű találkozásként kerül
a magyar nyelv és kultúra a diákok életébe (Nádor 2003).
ÖSSZEFOGLALÓ KÉRDÉSEK A FEJEZETHEZ
1. Hol tanulnak magyar mint idegen nyelvet gyermekek?
Mi jellemzi ezeket a csoportokat?
3. A közoktatásban milyen kihívásokkal kell szembenéznie egy magyar
mint idegen nyelv tanárnak?