OCR Output

III. EGY ESETTANULMÁNY PÉLDÁJA

4. Az előre megadott, de összekevert szótagokból szavakat, ezután mon¬
datokat kell alkotniuk a tanulóknak:

Szótagsaláta

1. nem, szek-ve, nye-ke-ret Nem veszek kenyeret.

2. egy, me-ter-ét, ke-sek-re................................................

3. egy, met-né, dzser-me-ne-rel, ge-szél-be-tek..........................

4. gel-reg, nye-ret-ke, szem-e

5. ben-dél, e-de-bé-lek.......

6. te-es, vét-té, zek-né..................................... ss

0-6 begyakoroltatäsa:

1. A tanár kiosztja a szókártyákat, melyeken az alábbi o és ó betűket
tartalmazó szavak vannak! A tanulóknak el kell csendben olvasniuk a
kapott szót, majd akinek a kártyáján ó betű van, az feláll, akién o, az
ülve marad. Miután két részre oszlik az osztály, előbb egyik csapat (ó
csapat, az állók csapata) minden tagja felolvassa a saját szavát. Majd ezt
követően a másik csapat tagjai következnek. Minden hiba mínusz egy
pont az adott csapatnak, minden helyes szó plussz egy. Az a csapat nyer,
amelyik több pontot gyűjt össze.

Szavak:ól, ló, ok, tok, lóg, fok, okos, lóca, toboz, pózna, zakó, alom, folt, tó
2. Pótolni kell a hiányzó betűt!

...]1..., al...m, hal...m, m...l..., p...1..., áll..., ...[dal, t...Id, p...t, k...s, p...rtéka,
här...m, b...t..rkäl, p...r...lt...

6-6 begykoroltatasa:

1. A tanár mindenkinek ad két kártyát. Az egyiken az ö betű van, a
másikon az ő. A feladat a következő: a tanár szavakat mond, a tanulók
feladata az, hogy mindenki felmutatja azt a kártyát (ö vagy ő) amit az
adott szóban éppen hallott.

Tanár: ökör (a diákok felmutatják az ö betűt), őr, öröm, temető, kerülő,

betörő, öt, gömb, őrmester, bőkezű, tehetős, szerető, esernyő, börtönőr.

+ S2 +