OCR Output

2. A FONETIKA TANÍTÁSA, TÍPUSFELADATOK, GYAKORLATOK

s...1...t...
sz...m...r
sz...II
b...In...
t...lc...

e-é begyakoroltatása:

1. A magánhangzókat a szótagok szintjén gyakoroljuk. Mivel a szóta¬
goknak nincs önálló jelentésük, a diákok egyértelműen a hangképzésre
összpontosíthatnak.

e-le-se-ker-szel

é-lé-sé-kér-szél

A szótagokat érdemes először hallás után gyakorolni. A diákok kórusban
ismételnek. A következő fázisban a hallott szótagokat írják le.

2. A következő feladat olyan ismert szavakat tartalmaz, amelyekben az
adott magánhangzók megjelennek. Itt a tanulók a hangzás és a jelentés
kapcsolatára összpontosítanak:

e-e: egy, fej, reggel, este, fekete, levesek, cseresznye, meggy
é-é: négy, kék, tévé, cédé, DVD

e-é: fehér, kenyér,vegész,hegység,tessék, szeretnék, feleség
é-e: kérek, étel, érem, rétes, kétszer

e-é-e: hegységek, beszélget, ebédel, szeretnének

Az els6 feladathoz hasonléan gyakoroljuk.

3. A táblára szavakat írunk, de kihagyjuk a magánhangózakat, amiket a
tanulóknak kell pótolni, hogy értelmes szavakat kapjunk:

f...h...r, b...sz...l, k...v...s, j...gy...t, ...gyb..., m...l...g, n...gyV...nn...gy,
...l...g; CS...SZ..., T...t...S, ...t...l.

+8] +