Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000029/0000

A magyar kiejtés tanítása

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Author
Gyöngyösi Lívia, Kampó Ildikó, M. Pintér Tibor
Title (EN)
Teaching of Hungarian Pronounciation
Field of science
Nyelvészet / Linguistics (13024)
Series
Károli könyvek. Jegyzet
Type of publication
egyetemi jegyzet
022_000029/0078
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 79 [79]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000029/0078

OCR

III. EGY ESETTANULMÁNY PÉLDÁJA 3. Az előző feladathoz nagyon hasonló, csak négyzethálóba kell írni a két hang közül azt, amelyiket hallják. 4. Kiosztott szövegben kell aláhúzniuk a két kiválasztott, differenciálandó hangot. Két különböző színnel vagy aláhúzási móddal tehetnek különbséget a hangok között. 5. Kiosztott nyomtatványon szerepelnek szópárok (általában minimálpárok vagy nagyon kis mértékben eltérő szóalakok), felolvasás után aláhúzással kell kiválasztani a megfelelőt. C) Hang felismerése szavakban: a megadott hang jelenlétének észlelése. 1. Ez történhet felolvasás alapján, előre megbeszélt jeladással párosítva. Egyik változat szerint a tanár szavakat olvas fel, a tanulók pedig tapsolnak, kopognak stb., ha hallani vélik az adott magánhangzót. 2. Egy másik feladattípusban üres nyomtatott négyzetek jelzik a szavakat, a tanár pedig véletlenszerűen olvas fel olyan szavakat, amelyekben szerepel az adott hang, és olyanokat is, amelyekben nem. ,,-" és ,,-” jeleket irnak a jelölönegyzetekbe, az alapjan hogy hallottak-e a fonémat vagy sem. D) A hang helyének megtalálása az adott szóban. 1. Az előző pontban szereplő feladatot úgy is végre lehet hajtani, hogy a fonéma szóban elfoglalt helyét kell meghallani, ilyenkor a diák anynyiszor tapsol, ahányadik szótagban hallotta az inkriminált hangot. 2. Hibás szavak kijavítása felolvasás alapján. 3. Kiosztott szövegben megkeresni az adott hangot. Felolvasással ajánlott egybekötni. (Lantos 2000: 7—105.) 2.5. FELADATOK A MAGÁNHANGZÓK BEGYAKORLÁSÁRA A 2016-2017-es év beregszászi MID-csoport által összeállított hangtan tanítására alkalmas gyakorlatokat is tartalmazó feladatsorok: 978

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1751 px
Image height
2480 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
777.58 KB
Permalink to jpg
022_000029/0078.jpg
Permalink to ocr
022_000029/0078.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu