OCR Output

214 IRODALOM

ship to conceptions of good teaching. Instructional Science, 28 (5): 469-490. doi:
10.1023/A:1026569608656

King, H. (2004): Continuing professional development in higher education: What do
academics do? Planet, 13 (1): 26—29.

Kiss, L. (2017): Az oktatók tanulásának támogatása a Semmelweis Egyetemen. Felsőoktatás-me¬
nedzsment Műhely. ELTE PPK, 2017.12.07.

Klemenéié M. (2017): ,From student engagement to student agency: conceptual
considerations of European policies on student-centered learning in higher education’,
Higher Education Policy, 30 (1): 69-85.

Klemenéié, M., Pupinis, M., Kirdulyte, G. (2020): Mapping and analysis of student-centred
learning and teaching practices: usable knowledge to support more inclusive, high-quality
higher education, NESET report, Luxembourg: Publications Office of the European
Union. doi: 10.2766/67668.

Knight, P., Tait, J. & M. Yorke (2006): The professional learning of teachers in higher educa¬
tion. Studies in Higher Education, 31 (3): 319-339. DOI: 10.1080/03075070600680786

Kocsis, Zs. (2020). A duális képzés eredményességre gyakorolt hatása. Opus et Educatio, 7
(1): 80-91.

Koh, J. H. L. (2019): Four Pedagogical Dimensions for Understanding Flipped Classroom
Practices in Higher Education: A Systematic Review, Educational Sciences: Theory &
Practice, doi 10.12738/estp.2019.4.002 19(4): 14 — 33.

Koltsi, L. (2017): Tanitdjeléltek kompetenciaérzésének tanulmanyi és társas meghatározói,
Pedagöguskepzes, 33-55.

Kopp, E. & Vamos, A. (2015, szerk.): A tanulás támogatásának új megközelítései és eszközei
a felsőoktatásban. Budapest: Oktatási Hivatal.

Kopp, E. (2013): Tanulásközpontú programfejlesztés. Felsőoktatási Műbely, 2, 39-56.

Kopp, E., Feyisa, M. B. & Saad, J. (2020): A pandémia és a felsőoktatás a kutatások tükrében.
XX. Országos Neveléstudományi Konferencia. Debrecen, 2020. november 5—7.

Korthagen, F. A.J. (2004); In search of the essence of a good teacher: towards a more holistic
approach in teacher education, Teaching and Teacher Education, (20): 77-97.

Koväcs, Zs. & Kereszty, O. (2016): Az oktatäsi feladatokról és szerepekről való gondolkodás
a hazai doktoranduszok kérében, Neveléstudomdny, 4 (4): 5-19.

Kovács, Zs. Török, E. (2016): Duális képzés — az együttműködésen alapuló képzési for¬
ma. In: Fodorné Dr. Tóth, K. (szerk). Felsőoktatási Kibívások. Alkalmazkodás stratégiai
partnerségben. Pécs: MELLEARN. 209-216.

Kreber, C. (2002): Teaching Excellence, Teaching Expertise, and the Scholarship of Teaching.
Innovative Higher Education, 27 (1): 5-23.

Kreber, C. (2013): Authenticity in and through Teaching in Higher Education. The transformative
potential of scholarship of the teaching. New York: Routledge.

László, J. (2005): A történetek tudománya. Bevezetés a narratív pszichológiába. Pszichológiai
Horizont, Új Mandátum Könyvkiadó, Budapest.