OCR Output

ÍRODALOM 213

Jones, J. (2010): Building pedagogic excellence: learning and teaching fellowships within
communities of practice at the University of Brighton. Innovations in Education and
Teacbing International, 47 (3): 271-282. doi: 10.1080/14703297.2010.498178

Kálmán, O. (20049: A hallgatók tanulási sajátosságainak változásai a felsőoktatás évei alatt,
Magyar Pedagógia, 104 (1): 95—114.

Kálmán, O. (2009): A ballgatók tanulási sajátosságai és ezek változásai. Doktori értekezés.
ELTE PPK Neveléstudományi Doktori Iskola.

Kálmán, O. (2013a): A pedagógusjelöltek és pedagógusok nézetei — hazai kutatások nemzet¬
közi kontextusban. In: Kotschy B. (szerk.). Új utak a pedagóguskutatásban: Tanulmánykötet
Falus Ivan tiszteletere. Eger: Liceum Kiadé, 81-104.

Kálmán, O. (2013b): Tanulästämogatäs a felsöoktatäsban, Felsöoktatäsi Mühely, 2. 15-22.

Kälmän, O. (2014): Innovativ tanuläsi környezetek. In: Benedek A. & Golnhofer E. (szerk.):
Tanulmányok a neveléstudomány köréből. Budapest, MTA Pedagógiai Iudományos
Bizottsäg, 257-280.

Kálmán, O. (2016): Az oktatók elképzelései a szakmai fejlődésükről, pedagógiai kompeten¬
ciáikról és a tanításukról. In: Garai, I., Vincze, B. gc Szabó, Z. A. (szerk.): Hiteles pedagó¬
gia. Tanulmányok Golnbofer Erzsébet tiszteletére. ELTE Eötvös Kiadó, Budapest, 46—58.

Kálmán, O. (2019): Oktatói kézikönyv a kurzusok tervezésébez, fejlesztésébez, ELTE PPK NI
Felsőoktatás-pedagógiai Módszertani Központ. Kézirat.

Kálmán, O., Tynjala, P. & Skaniakos, T. (2020): Patterns of university teachers’ approaches
to teaching, professional development and perceived departmental cultures, Teaching in
Higher Education, 25 (5): 595-614. doi: 10.1080/13562517.2019.1586667

Kalman, O., Tynjala, P., Skaniakos, T. & Horvath, L. (é.n.): New Perspectives on University
Teachers’ Approaches to Teaching in Finland and Hungary. (Kézirat)

Kalman, O., Horvath, A., Rapos, N. & Salat, M. (2018). Co-developing educational pro¬
grammes as a means of academic professional development. European Association of
Institutional Research 40th Annual Forum in Budapest, Hungary, 26 till 29 August
2018.

Kálmán, O., Eszes, F., Kardos, D., Lénárd, S., Pálvölgyi, L., Rapos, N., Salat, M. & Szivak,
J. (20209: Oktatói és hallgatói dilemmák a távolléti oktatásban, Országos Neveléstudományi
Konferencia. Debrecen, 2020. november 5—7.

Kane, R., Sandretto, S. & Heath, C. (2004): An investigation into excellent tertiary teaching:
Emphasising reflective practice. Higher Education, 47, 283-310.

Kelchtermans, G. (2009): Who I am in how I teach is the message: Self- understanding,
vulnerability and reflection. Teachers and Teaching: Theory and Practice, 15 (2): 257-272.
http://dx.doi.org/10.1080/13540600902875332

Kember, D. (1997): A reconceptualisation of the research into university academics’ concep¬
tions of teaching. Learning and Instruction, 7 (3): 255-275. http://dx.doi.org/10.1016/
S0959-4752(96)00028-X

Kember, D. & K. Kwan. (2000): Lecturers’ approaches to teaching and their relation¬