Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000018/0000

Tanulásközpontú felsőoktatás. Oktatók a tanításról, szakmai fejlődésről és tanulásról

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Author
Kálmán Orsolya
Title (EN)
Learning-Centred Teaching in Higher Education. Hungarian university teachers' perspectives on teaching, professional development and learning
Field of science
Oktatástudomány / Educational sciences (12830), Felsőoktatás / Higher education (12836)
Series
Metszéspontok
Type of publication
monográfia
022_000018/0162
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 163 [163]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000018/0162

OCR

162 VIII. VARIÄCIÖK AZ OKTATÖK SZAKMAI FEJLÖDESENEK... A fejlesztés alapú kutatás alapelemei: a probléma, az elmélet és a fejlesztés összefüggő hármasa, melyek mindig egy adott tanulási kontextusba vannak beágyazva (Kálmán, 2014). Ebben a kutatásban azt a problémakört vizsgáltuk, hogy hogyan lehet az oktatók szakmai fejlődését eredményesen támogatni olyan felsőoktatási kontextusban, ahol még kevés az ezzel kapcsolatos tapasztalat, valamint ahol az oktatói igények és az intézményi elvárások is csak most kezdenek kirajzolódni. A problémakörre reagálva a felkért oktatási szakértők, a neveléstudományok kutatói — továbbiakban a támogatók" — egy-egy képzési program fejlesztését tervezték meg a nemzetközi felsőoktatás-pedagógiai kutatások elméleti megközelítéseit, eredményeit és a hazai kérdőíves vizsgálat (I. 5. és 6. fejezetben) tanulságait is figyelembe véve. A fejlesztési kontextus egy felsőoktatási intézmény két kara, ahol mindkét esetben a fejlesztés két-két, iteratív jellegű változtatását végeztük el. A két kar oktatói létszáma 100, illetve 200 fő alatti, képzéseik pedig a puha alkalmazott tudományok körébe tartoznak (Becher, 1994). Az oktatók szakmai fejlődését, tanulását támogató program a kari vezetés felkérésére, projekt támogatási keretből?! indult el. Az alábbi ábra szemlélteti az oktatók szakmai fejlődésének és tanulásának támogatására szerveződő programok fejlesztési terveit és iterációit. 8.2. ábra. A és B karok oktatói szakmai tanulásának támogatására vonatkozó fejlesztések rendszere eredmény fókuszú, B2 Extenzív, képzési programhoz és kurzushoz kötődő közös fejlesztés mint az oktatók szakmai tanulásának támogatása 9 A támogatói csoport volt felelős a fejlesztések megtervezéséért és kivitelezésért/megtartásáért. Tagjai: Horváth László, Kálmán Orsolya, Kopp Erika, Lénárd Sándor, Lukács István, Rapos Nóra, Salát Magdolna, Szivák Judit. 3 EFOP-3.4.3-16 Felsőoktatási intézményi fejlesztések a felsőfokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása érdekében c. projekt keretében.

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1867 px
Image height
2670 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
934.29 KB
Permalink to jpg
022_000018/0162.jpg
Permalink to ocr
022_000018/0162.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu