Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000018/0000

Tanulásközpontú felsőoktatás. Oktatók a tanításról, szakmai fejlődésről és tanulásról

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Author
Kálmán Orsolya
Title (EN)
Learning-Centred Teaching in Higher Education. Hungarian university teachers' perspectives on teaching, professional development and learning
Field of science
Oktatástudomány / Educational sciences (12830), Felsőoktatás / Higher education (12836)
Series
Metszéspontok
Type of publication
monográfia
022_000018/0157
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 158 [158]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000018/0157

OCR

2. OKTATÓKÖZÖSSÉGEK TANULÁSA EGY HAZAI KÖRKÉP TÜKRÉBEN 157 teljesüljenek. Az elméletet felhasználva megvizsgáltuk a hazai oktatók körében (az online kérdőíves vizsgálatról I. részletesebben a 3. fejezet 3.2. pontjában), hogy az oktatói munka, fejlesztés közös tevékenységeihez, kapcsolattartásához milyen típusokat tartanak eredményesnek és hogy mi az, ami jellemző aktuális gyakorlatukra (I. 8.2. táblázat). 8.2. táblázat. A közösségek orientációja (Wenger et al., 2010) elmélet alapján a hazai oktatók kérdőíves vizsgálatának eredményei Az oktatás- és képzésfejlesztéssel kapcsolatos feladatok, kérdések | Eredmenyes | Jellemzö egyeztetése, megvalósítása a következő módon megy végbe: M (SD) M (SD) Az aktuális problémák kapcsán kialakuló személyes vagy online beszél- 3,85 (1,070) | 3,85 (1,153) getésekben Személyes, baráti kapcsolatokat felhasználva, velük együttműködve 3,68 (1,070) | 3,49 (1,195) Kollégák közt tananyagok, feladatok, tematikák megosztásával 3,64 (1,052) | 3,29 (1,215) Az új feladat, probléma kapcsán projekt-team vagy munkacsoport fel- 3,44 (1,240) | 2,92 (1,349) állításával Minden kolléga számára lehetővé téve, hogy olyan mértékben vonódjon be az oktatásról való beszélgetésekbe, fejlesztésekbe, amilyen mértékben ! 3,38(1,156) 3,19 (1,250) szeretne Oktatói értekezleteken 3,28 (1,217) | 3,61 (1,296) Online térben a képzéshez, oktatáshoz kötődő anyagok hozzáférhetővé 3,19 (1,254) 2,70 (1,324) tételével Az egyetemi vezetéstől kapott oktatási feladatokra és ezek megvalósítá, 2,66 (1,161) | 2,73 (1,243) sára figyelve Külső szakértő bevonásával 2,38 (1,191) | 1,75 (1,043) Megjegyzés: A válaszokat egy ötfokú skálán jelölték az oktatók. A kérdőív bemutatása a 3. fejezet 3.2. pontjában található. A hazai oktatói közösségek orientációjában a legeredményesebbnek és a legjellemzőbbnek tartott típusok közt átfedés mutatkozott. Mindkét esetben domináns az informálisabb, személyes kapcsolatokra építő közösség képe, emellett pedig a tartalom orientáció, amikor is források, anyagok megosztása áll a középpontban. Az oktatói értekezletek gyakorlata már megosztóbb: az oktatók a második leggyakoribb típusnak tartják, ugyanakkor eredményességét ennél alacsonyabbra ítélik. Az oktatók az oktatásfejlesztés támogatásának eredményes útját látják továbbá a projektmunkában, de azt is inkább támogatják, hogy az oktatói közösség tagjai eltérő mértékben vegyenek részt az oktatásfejlesztésben. Az is lényeges a támogatás képének megrajzolásához, hogy melyek azok a jellemzők, amelyeket a legkevésbé tartanak eredményesnek az oktatók: a legelutasítóbbak a külső szakértő bevonásával szemben, de az egyetemi vezetéstől kapott feladatok szerepében sem bíznak. Összességében az látható, hogy az oktatók az oktatásfejlesztés eredményességéhez

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1867 px
Image height
2670 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
1.1 MB
Permalink to jpg
022_000018/0157.jpg
Permalink to ocr
022_000018/0157.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu