Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000018/0000

Tanulásközpontú felsőoktatás. Oktatók a tanításról, szakmai fejlődésről és tanulásról

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Author
Kálmán Orsolya
Title (EN)
Learning-Centred Teaching in Higher Education. Hungarian university teachers' perspectives on teaching, professional development and learning
Field of science
Oktatástudomány / Educational sciences (12830), Felsőoktatás / Higher education (12836)
Series
Metszéspontok
Type of publication
monográfia
022_000018/0140
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 141 [141]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000018/0140

OCR

I40 VII. OKTATÓI NÉZETEK HATÁSA A SZAKMAI FEJLŐDÉS ÉS TANULÁS GYAKORLATAIRA szont egyelőre elmaradtak. Ebben az időszakban pedig különösen hasznos lehet egyrészt az oktatók hangjának, választásainak azonosítása, másrészt az egyes szakmai tanulási utak, lehetőségek mélyebb elemzése. 2. ELMÉLETI KERETEK A konstruktivista tanuláselméletek szerint a nézetek alakítják a tanári gyakorlatot, szűrőként funkcionálnak, amikor a tanárok észlelik, illetve megvalósítják a tanulást-tanítást (Parajes, 1992; Kember & Kwan, 2000; Falus, 2007; 1. meg 1. fejezet 2.3. részében). A nézetet olyan , pszichológiai megértésnek, előfeltevésnek, a világról (pl. oktatásról) megfogalmazott állításnak tartjuk, amelyeket az oktatók igaznak vélnek" (Richardson, 1996, p. 103). A nézet tehát tudományosan nem feltétlen alátámasztható, és jellemzően érzelmileg telített fogalom (Borg, 2001, p. 186). Több kutatás kimutatta, hogy az oktatók által vallott pedagógiai elképzelések és pedagógiai gyakorlatuk nincs összhangban egymással (Norton, Richardson, Hartley, Newstead, & Mayes, 2005; Owens, 2015; Samuelowicz & Bain, 1992). Az oktatók arról is beszámoltak, hogy az intézményi, szervezeti, vezetési keretek és diszciplináris hagyományokkorlátozhatják pedagógiai elképzeléseik megvalósítását (Norton et al., 2010). Elfogadva a kontextuális tényezők összetett hatásait (pl. Gast, Schildkamp, Van der Veen, 2017; Van Lankveld, Schoonenboom, Volman, Croiset, & Beishuizen, 2017), ez a fejezet mégis a személyes tényezők hatását kívánja feltárni. Ezt a fókuszt azért tartjuk lényegesnek, mert főként abban a helyzetben, ahol nem alakultak még ki az oktatók szakmai fejlődésének és tanulásának szervezett, rendszerezett támogatási módjai, e személyes tényezők különösen lényeges szerepet játszhatnak. Az elméleti keretbe így egyfelől a személyes tényezőkre, másfelől pedig az oktatók által megjelölt szakmai fejlődéssel és tanulással kapcsolatos tevékenységekre építettünk. A 7.1. ábra mutatja be az elméleti keret tényezőinek vizsgált kapcsolatait. 7.1. ábra. A vizsgálat elméleti kerete A szakmai fejlődéssel és tanulással kapcsolatos nézetek A szakmai fejlődés és tanulás gyakorlata és tevékenységei Az oktatói kompetenciák A észlelt fontossága és

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1867 px
Image height
2670 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
997.57 KB
Permalink to jpg
022_000018/0140.jpg
Permalink to ocr
022_000018/0140.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu