TOLNA MEGYE KÖZÉPKORI ÚTJAINAK RÉGÉSZETI KUTATÁSA 59
számos adatot idéz 1714-töl kezd¬
ve a hidak javításáról, a szükséges
gerendák beszerzéséről. A pad¬
lóburkolatot írott forrás is említi:
1745 körül arra panaszkodnak,
hogy a padlók hiányos volta miatt
sok jószág a lábát töri. 1754-ben a
híd három szakaszból állt. Az , alsó
bíd" pontosan megfeleltethető az
általunk megfigyelt útszakasszal,
akkoriban ez ,a zárdaudvar déli
sarkától a mai alsóvárosi hídfőig"
húzódott, , két szakaszból állt, az
első 12 hidlabon, a mäsodik 7 hid¬
lábon feküdt, 38 öl hosszúságban,
közben feküdt 14 öl szélességben a
sziget” (Kiss 1938: 314-317). Bär
az építményt a 18. századi forrá¬
sok hídnak nevezik, ezek nemcsak
30. ábra (fent). Simontornya-Mátyás király utca: a gerendaút egyik gerendája,
2012. október (Czövek Attila felvétele)
31. ábra (lent). Simontornya-Mátyás király utca: leletek a gerendaút feletti rétegből,
2012. október (K. Németh András felvétele)