Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000007/0000

Dráma a tanteremben. Történetek cselekvő feldolgozása

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Bethlenfalvy Ádám
Cím (EN)
Classroom Drama. The enactive exploration of narratives
Tudományterület
Pedagógia / Pedagogy (12910)
Sorozat
Károli könyvek. Monográfia
Tudományos besorolás
monográfia
022_000007/0093
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 94 [94]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000007/0093

OCR

HOGYAN TOVÁBB ami az emlékeim és a jegyzetek között van. Az is járható út, ha az ember csak kérdéseket fogalmaz meg az órák után. Ezek olyan szempontokat kínálhatnak, amiket megfigyelhetünk a következő alkalommal, vagy utánajárhatunk a szakirodalomban, beszélhetünk róla kollégákkal. Rengeteget lehet tanulni a dc-ámaóráink résztvevőitől. Önmagában az is hasznos, ha figyeljük és jegyezzük magunkban azt, hogy mire hogyan reagálnak, de ennél lehet célzottabban is visszajelzést kérni tőlük. Egy-egy óra után tarthatunk reflektáló beszélgetést, ami kimondottan arról szól, hogy mi volt izgalmas a résztvevőknek, és mi volt, ami nehézségeket okozott nekik. Hasznos, ha a tanár kimondottan a nehézségekről, a problémákról kéri a diákok visszajelzéseit, amivel elkerülhető, hogy népszerűségi felmérésnek érezzék a beszélgetést. A diákok számára védettebb forma, ha anonim módon, például írásban adhatnak visszajelzést. Egyszerű módja ennek, ha két különböző színű post-it cetlire írnak, az egyikre azt, hogy mi volt számukra a legizgalmasabb, a másikra, hogy mi okozott nehézséget. Ha komplexebb kérdéseket akar feltenni a tanár, akár egy félévnyi közös munkával kapcsolatban, akkor használhat papír alapú vagy online kérdőívet is. Ez esetben is hasznos, ha minél konkrétabb kérdésekre kér választ. A legtöbbet persze abból lehet tanulni, amikor valami rosszul sikerül, amikor valami baj van a drámaórán. Az ilyen eseteket hasznos utólag kibogozni, megtalálni a problémák gyökerét, okait. A problémás helyzetekről nagyon hasznos a diákokkal is beszélgetni, hiszen ők biztosan máshogy élték meg, más szempontokat érzékeltek a helyzetből. A lényeg az, hogy használjuk a problémákat arra, hogy mélyebb megértésre jussunk. Mint ahogyan a dráma is teszi. + 93 +

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1874 px
Kép magassága
2677 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
842.6 KB
Permalinkből jpg
022_000007/0093.jpg
Permalinkből OCR
022_000007/0093.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde