Direkt zum Inhalt
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu
AnmeldenRegistrieren
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Vorschau
022_000007/0000

Dráma a tanteremben. Történetek cselekvő feldolgozása

  • Vorschau
  • PDF
  • Zeige Metadaten
  • Permanenten Link anzeigen
Autor
Bethlenfalvy Ádám
Title (EN)
Classroom Drama. The enactive exploration of narratives
Field of science
Pedagógia / Pedagogy (12910)
Series
Károli könyvek. Monográfia
Type of publication
monográfia
022_000007/0093
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Seite 94 [94]
  • Vorschau
  • Permanenten Link anzeigen
  • JPG
  • TIFF
  • zurück
  • Weiter
022_000007/0093

OCR

HOGYAN TOVÁBB ami az emlékeim és a jegyzetek között van. Az is járható út, ha az ember csak kérdéseket fogalmaz meg az órák után. Ezek olyan szempontokat kínálhatnak, amiket megfigyelhetünk a következő alkalommal, vagy utánajárhatunk a szakirodalomban, beszélhetünk róla kollégákkal. Rengeteget lehet tanulni a dc-ámaóráink résztvevőitől. Önmagában az is hasznos, ha figyeljük és jegyezzük magunkban azt, hogy mire hogyan reagálnak, de ennél lehet célzottabban is visszajelzést kérni tőlük. Egy-egy óra után tarthatunk reflektáló beszélgetést, ami kimondottan arról szól, hogy mi volt izgalmas a résztvevőknek, és mi volt, ami nehézségeket okozott nekik. Hasznos, ha a tanár kimondottan a nehézségekről, a problémákról kéri a diákok visszajelzéseit, amivel elkerülhető, hogy népszerűségi felmérésnek érezzék a beszélgetést. A diákok számára védettebb forma, ha anonim módon, például írásban adhatnak visszajelzést. Egyszerű módja ennek, ha két különböző színű post-it cetlire írnak, az egyikre azt, hogy mi volt számukra a legizgalmasabb, a másikra, hogy mi okozott nehézséget. Ha komplexebb kérdéseket akar feltenni a tanár, akár egy félévnyi közös munkával kapcsolatban, akkor használhat papír alapú vagy online kérdőívet is. Ez esetben is hasznos, ha minél konkrétabb kérdésekre kér választ. A legtöbbet persze abból lehet tanulni, amikor valami rosszul sikerül, amikor valami baj van a drámaórán. Az ilyen eseteket hasznos utólag kibogozni, megtalálni a problémák gyökerét, okait. A problémás helyzetekről nagyon hasznos a diákokkal is beszélgetni, hiszen ők biztosan máshogy élték meg, más szempontokat érzékeltek a helyzetből. A lényeg az, hogy használjuk a problémákat arra, hogy mélyebb megértésre jussunk. Mint ahogyan a dráma is teszi. + 93 +

Strukturell

Custom

Image Metadata

Bild Breite
1874 px
Bild Höhe
2677 px
Bild Auflösung
300 px/inch
Dateigröße
842.6 KB
Permalink zum JPG
022_000007/0093.jpg
Permalink zur OCR
022_000007/0093.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

AnmeldenRegistrieren

Benutzeranmeldung

eduId Login
Ich habe mein Passwort vergessen
  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu