Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000007/0000

Dráma a tanteremben. Történetek cselekvő feldolgozása

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Author
Bethlenfalvy Ádám
Title (EN)
Classroom Drama. The enactive exploration of narratives
Field of science
Pedagógia / Pedagogy (12910)
Series
Károli könyvek. Monográfia
Type of publication
monográfia
022_000007/0071
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 72 [72]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000007/0071

OCR

4. KÖZPONTI ESEMÉNY MEGÉLÉSE lévő tanár — pedig egy egészen új nézőpontból beszél a meséről. , El sem tudjátok képzelni, hogy mennyire megrémültem, amikor itt a földön összeesve találtam rá" — meséli. , Hát igen, mi többször is figyelmeztettük, de hát mindig elcsábult..." Kiderül, hogy még nála vannak a veszélyes tárgyak is, és végül azokat is rábízza a tanácsadókra. A dráma a trónteremben végződik, ahol a tanácsadók beszámolnak a királynak felfedezéseikről, megosztják vele véleményüket az üggyel kapcsolatban. A király pedig megnyugtatja őket, hogy nem nekik kell dönteniük, majd ő megfontolja a hallottakat, és dönt arról, hogy mi legyen. Továbbra is azt kéri tőlük, hogy ne beszéljenek ezekről a dolgokról se Hófehérkével, se mással. A szerepből kilépve erről indul izgatott beszélgetés, amit a tanár koordinál. Hasznos-e ez a titkolózás? Mi tartozik az egész országra, és mi nem? A történet folytatására épülő drámaóra csak egy logikus lépéssel, a koronázással képzeli tovább Hófehérke történetét. Így igazából nem a főszereplő narratíváját kell tovább írniuk a résztvevőknek, hanem a meglévő mese fordulatait vizsgálhatják meg mélyebben. Ezt a vizsgálatot egy viszonylag általános szerepkör, a király tanácsadói, és egy egyértelmű feladat teszi indokolttá. Meg egy izgalmas kérdésfelvetés: alkalmas-e uralkodónak az, akit háromszor is átvertek? Ehhez a kérdéshez szorosan kapcsolódik több további felvetés. Hiúsága miatt tudta tőrbe csalni a Mostoha a lányt? Vagy csak naiv Hófehérke? Esetleg túlzott bizalma volt az emberek iránt? Vajon tanult ezekből a hibákból? Melyik tulajdonságok jelenthetnek problémát az uralkodásban? Ezek a kérdések mind benne lehetnek a játékban, ami végül nem kényszeríti döntési helyzetbe a résztvevőket, csak szabad teret enged a vizsgálódó töprengésnek. A résztvevők szerepe, és a mellékszereplőkkel való találkozás teret nyit annak, hogy új nézőpontból vizsgálhassák a mese eseményeit a gyerekek, anélkül, hogy az eredeti mesét átírnák, vagy annak világát lerombolnák. Amoiropouolost a tervezésben nyilvánvalóan egy központi kérdés vizsgálata vezette. Alkalmas lehet-e uralkodónak az, akit többször is átejtettek? A becsapásban fontos szerepet játszó három tárgyat állítja a játék középpontjába, ezek vannak a dobozban. Ezeket ellenpontozzák a koronázási kellékek, amikkel dolgoznak a gyerekek a játék elején. Végül a veszélyes tárgyak jelentőségét és az uralkodás lehetőségéhez való viszonyát kell tisztázniuk az öt-nyolc éves résztvevőknek. 4. KÖZPONTI ESEMÉNY MEGÉLÉSE A második fejezet szituációról szóló részében részletesen bemutatott Gavin Bolton drámaóra célja az volt, hogy Arthur Miller színdarabjának távoli világát közelebb hozza a tizenéves fiatalokhoz. Bolton ehhez azt a stratégiát választja, + 71°

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1874 px
Image height
2677 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
1.19 MB
Permalink to jpg
022_000007/0071.jpg
Permalink to ocr
022_000007/0071.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu