lévő tanár — pedig egy egészen új nézőpontból beszél a meséről. , El sem tudjátok
képzelni, hogy mennyire megrémültem, amikor itt a földön összeesve találtam
rá" — meséli. , Hát igen, mi többször is figyelmeztettük, de hát mindig elcsábult..."
Kiderül, hogy még nála vannak a veszélyes tárgyak is, és végül azokat is rábízza
a tanácsadókra. A dráma a trónteremben végződik, ahol a tanácsadók beszámol¬
nak a királynak felfedezéseikről, megosztják vele véleményüket az üggyel kapcso¬
latban. A király pedig megnyugtatja őket, hogy nem nekik kell dönteniük, majd ő
megfontolja a hallottakat, és dönt arról, hogy mi legyen. Továbbra is azt kéri tőlük,
hogy ne beszéljenek ezekről a dolgokról se Hófehérkével, se mással. A szerepből
kilépve erről indul izgatott beszélgetés, amit a tanár koordinál. Hasznos-e ez a tit¬
kolózás? Mi tartozik az egész országra, és mi nem?
A történet folytatására épülő drámaóra csak egy logikus lépéssel, a koroná¬
zással képzeli tovább Hófehérke történetét. Így igazából nem a főszereplő nar¬
ratíváját kell tovább írniuk a résztvevőknek, hanem a meglévő mese fordulatait
vizsgálhatják meg mélyebben. Ezt a vizsgálatot egy viszonylag általános sze¬
repkör, a király tanácsadói, és egy egyértelmű feladat teszi indokolttá. Meg egy
izgalmas kérdésfelvetés: alkalmas-e uralkodónak az, akit háromszor is átvertek?
Ehhez a kérdéshez szorosan kapcsolódik több további felvetés. Hiúsága miatt
tudta tőrbe csalni a Mostoha a lányt? Vagy csak naiv Hófehérke? Esetleg túlzott
bizalma volt az emberek iránt? Vajon tanult ezekből a hibákból? Melyik tulaj¬
donságok jelenthetnek problémát az uralkodásban? Ezek a kérdések mind benne
lehetnek a játékban, ami végül nem kényszeríti döntési helyzetbe a résztvevőket,
csak szabad teret enged a vizsgálódó töprengésnek. A résztvevők szerepe, és
a mellékszereplőkkel való találkozás teret nyit annak, hogy új nézőpontból vizs¬
gálhassák a mese eseményeit a gyerekek, anélkül, hogy az eredeti mesét átírnák,
vagy annak világát lerombolnák.
Amoiropouolost a tervezésben nyilvánvalóan egy központi kérdés vizsgálata
vezette. Alkalmas lehet-e uralkodónak az, akit többször is átejtettek? A becsapás¬
ban fontos szerepet játszó három tárgyat állítja a játék középpontjába, ezek van¬
nak a dobozban. Ezeket ellenpontozzák a koronázási kellékek, amikkel dolgoznak
a gyerekek a játék elején. Végül a veszélyes tárgyak jelentőségét és az uralkodás
lehetőségéhez való viszonyát kell tisztázniuk az öt-nyolc éves résztvevőknek.