Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000007/0000

Dráma a tanteremben. Történetek cselekvő feldolgozása

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Author
Bethlenfalvy Ádám
Title (EN)
Classroom Drama. The enactive exploration of narratives
Field of science
Pedagógia / Pedagogy (12910)
Series
Károli könyvek. Monográfia
Type of publication
monográfia
022_000007/0056
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 57 [57]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000007/0056

OCR

A TANTERMI DRÁMA FŐ ÖSSZETEVŐI A központi feladat erős nézőpontot kínál az esemény vizsgálatához. A feladat és a nézőpont gyakran szerepben testesül meg. Például a festmény elkészítésének feladatát kaphatják a résztvevők alkotó művész-csoport tagjaiként vagy gyerekkönyv-illusztrátorokként, akik előtt most különös kihívás áll. A szerep egyértelműen a fikció világába helyezi a feladatot, és teret nyit arra, hogy a résztvevők játszanak a feladathoz kapcsolódó viszonyukkal, és a feladat körüli munka önálló történetté váljon. Heathcote arra figyelmeztet, hogy , a legfontosabb kritérium, hogy a résztvevőket olyan pozícióba kell helyeznünk, ahonnan hatni tudnak az eseményekre”.110 Vannak olyan szerepek, amik erősen kapcsolódnak általánosan ismert attitűdökhöz. Például, indulhat a következőkkel egy dráma: , Hölgyeim és Uraim! Nagyon köszönöm, hogy eljöttek a sajtótájékoztatónkra! Igazán sajnálom, hogy nem tudok lényegi új információkkal szolgálni az eltűnt testvérpárról, Jancsiról és Juliskáról. Ritkán jönnek ilyen neves nemzetközi újságoktól hozzánk újságírók, kicsit meg is lepődtünk itt a rendőrkapitányságon az érdeklődés mértékétől. De legjobb tudásunk szerint válaszolunk a kérdéseikre. Mire kíváncsiak?" Az újságíró szerep mindenki számára felismerhető és határozott attitűdöt testesít meg. A legtöbb diák rögtön tudja, hogy az a dolga, hogy kérdéseket tegyen fel, a központi feladata pedig az lesz, hogy megpróbálja kideríteni az igazságot egy-egy történet mögött. A szerep és a központi feladat rengeteg részfeladat lehetőségét hordozza. Lehet kérdéseket megfogalmazni; interjút készíteni; különböző lehetséges történésváltozatot feltérképezni; főcímet vagy cikket írni; fényképet vagy videófelvételeket készíteni, vagy ezeket elemezni, és így tovább. Mivel mindenki számára nyilvánvaló, hogy a résztvevők maguk csinálják a fikciót, ezért nyugodtan készíthetik ők maguk azokat az állókép fotókat, amiket aztán újságíróként maguk elemeznek is. A keret tehát az a nézőpont, amiből a résztvevők vizsgálják az eseményt, és ezt a nézőpontot az eseménnyel kapcsolatos központi feladatuk határozza meg. A feladat feszültséget is ad a dcámának, hiszen kihívást kell teljesíteniük a résztvevőknek. Akkor lesz termékeny ez a feszültség, ha a kihívás se nem túl nagy, se nem túl kicsi, lehetőleg még éppen teljesíthető. Heathcote, és őt követve mások táblázatba rendezték az eseménytől különböző távolságra lévő szereptípusokat. Hasznosabb őket feladattípusokként látni, amelyek különböző szerepekként valósulnak meg, hiszen a feladatból következik a szerep, és nem forditva. Eileen Pennington brit dramapedagogus Jaszfényszarun 110 Heathcote: Jel és eldjel, 19. s 56 e

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1874 px
Image height
2677 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
1.18 MB
Permalink to jpg
022_000007/0056.jpg
Permalink to ocr
022_000007/0056.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu