Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000007/0000

Dráma a tanteremben. Történetek cselekvő feldolgozása

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Author
Bethlenfalvy Ádám
Title (EN)
Classroom Drama. The enactive exploration of narratives
Field of science
Pedagógia / Pedagogy (12910)
Series
Károli könyvek. Monográfia
Type of publication
monográfia
022_000007/0053
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 54 [54]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000007/0053

OCR

KERET szűkebb és tágabb kontextusa meghatározza, hogy a szerepek milyen módon viselkedhetnek az adott helyzetben, és tartalmazza a feszültségteremtő kötöttségeket. Az elemzett dr-ámaórában nemcsak a puritán kor szokásai hozták létre a kötöttségeket, hanem a templom mint konkrét helyszín is. A templom olyan közösségi tér, ahol rengeteg szokás és rituálé szabja meg a viselkedést, amikhez a játszóknak alkalmazkodniuk kell. Az idő lelassítása lehetővé teszi a szituáción belüli vizsgálódást, mondja Davis"? Heathcote-ra hivatkozva. Ez Bolton drámaórájában a lelkész szerepében lévő drámatanár egyik kiemelt feladata, hiszen ő tudja belülről lassítani a történéseket, kérdésekkel, cselekedetekkel változtatni a gondolkodás szintjén. Az eseményben részt vevők a szerepeiken keresztül — beszédükkel, cselekvéseikkel, testbeszéddel, targyakkal és képek teremtésével — tarhatjak fel a dramaesemény jelentését, annak tartalmát. A drc-ámaesemény jelentésének feltárásában segít, ha tudatosan olvassák és teremtik a jeleket. Davis szempontjai lehetőséget kínálnak arra is, hogy átgondoljuk, milyen eseményt akarunk vizsgálni, megteremteni és fókuszba állítani egy anyag kapcsán, illetve szempontokat adnak egy-egy óra utólagos elemzésére és továbbfejlesztésére is. KERET A keret a drámának az az eleme, ami meghatározza, hogy a diákoknak mi a viszonyuk az adott eseményhez, és mi a feladatuk egy eseménnyel kapcsolatban. Chris Cooper a következőképp foglalja össze, hogy mit ért a keret fogalma alatt: A "keret! egyszerre utal a résztvevőknek felkínált szerepre, az eseménytől való távolságra és arra a nézőpontra, amelyből az eseményt értelmezik. A keret erősebben tudatosítja a résztvevőkben az esemény jelentőségét, elkerülhetetlen következményeit/másodlagos jelentéseit és megértését. A keret a drámai feszültség megteremtésének is eszköze"."" Tehát a keret megszabja a nézőpontot, amiből egy eseménnyel foglalkoznak a résztvevők. Ahhoz, hogy ezt pontosabban értsük, érdemes kicsit visszalépnünk. Vannak, akik szerint komoly változást eredményezett Heathcote drámáiban és munkamódszerében az Erving Goffman szociológiai elméleteivel való találkozás," mások szerint meg Goffman elmélete csak kapaszkodót kínált neki, hogy 102 Davis: Imagining the Real, 65. 103 Uo. 104 Cooper: A cselekvő képzelet, 40. 105 Gerard Boland: Role and Role Distance. The Heathcote/Carroll Collaboration that reframed the social context for drama-based learning and teaching, NJ, XXXVIL., 2013/1, 54. 53 ¢

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1874 px
Image height
2677 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
1.08 MB
Permalink to jpg
022_000007/0053.jpg
Permalink to ocr
022_000007/0053.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu