Skip to main content
mobile
Volume OverviewSearch InsideMetadataCitations

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
Preview
022_000171/0000

Diploma és bölcső között. Gyermeket nevelő hallgatók a felsőoktatásban

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Author
Biró Enikő, Drjenovszky Zsófia, Hegedűs Rita, Hires-László Kornélia, Mikó Fruzsina, Sántha Ágnes, Sztáray Kézdy Éva, Tóth-Batizán Emese
Title (EN)
Between Diploma and Cradle. Student-parents in higher education
Field of science
Társadalomtudományok / Social sciences (12740), Szociológia / Sociology (12846)
Series
Károli könyvek. Tanulmánykötet
Type of publication
tanulmánykötet
Volume OverviewSearch InsideMetadataCitations

Original

Title
Diploma és bölcső között. Gyermeket nevelő hallgatók a felsőoktatásban
Title (EN)
Between Diploma and Cradle. Student-parents in higher education
Author
Biró Enikő | Drjenovszky Zsófia | Hegedűs Rita | Hires-László Kornélia | Mikó Fruzsina | Sántha Ágnes | Sztáray Kézdy Éva | Tóth-Batizán Emese
Editor
Sztáray Kézdy Éva | Drjenovszky Zsófia
ORCID
https://orcid.org/0000-0002-3445-2748 | https://orcid.org/0009-0006-8010-6631
Web
https://www.linkedin.com/in/%C3%A9va-szt%C3%A1ray-k%C3%A9zdy-7657012b6/ | https://www.researchgate.net/profile/Eva-Sztaray-Kezdy-2 | https://btk.kre.hu/index.php/sztarayne-kezdy-eva | https://www.researchgate.net/profile/Zsofia-Drjenovszky | https://btk.kre.hu/index.php/drjenovszky-zsofia
Peer review
Duráczky Bálint | Hegedűs Rita | Hires-László Kornélia | Sántha Ágnes | Tóth-Batizán Emese | Pálmai Judit | Török Emőke
Date
2025
Place
Budapest
Summary
A kötet célja a Károli Gáspár Református Egyetem részvételével megvalósuló „Befogadó tanulási környezetek támogatása – stratégiák a gyermeket nevelő, családos hallgatók támogatására a felsőoktatásban” című Erasmus+ projekt tudományos igényű összefoglalása. A projekt (azonosító: 2023-1-HU01-KA220-HED-000156058) négy ország – Magyarország, Szlovákia, Románia és Ukrajna – felsőoktatási intézményeinek és a Nagycsaládosok Országos Egyesületének együttműködésében valósult meg. A kutatás célja annak feltárása volt, hogy milyen akadályok nehezítik a gyermekvállalást és a gyermeknevelést a felsőoktatási tanulmányok idején, valamint milyen intézményi támogatások segíthetik a családos hallgatókat. A fókuszcsoportos vizsgálatokra és szakirodalmi elemzésekre épülő eredmények minden felsőoktatási intézmény számára hasznos útmutatókkal, javaslatokkal szolgálhatnak annak érdekében, hogy befogadó, rugalmas tanulási környezetek biztosíthassanak a gyermeket nevelő hallgatók számára, elősegítve ezzel az esélyegyenlőséget és a hallgatói jóllétet a felsőoktatásban.
Summary (EN)
This volume presents a scholarly overview of the Erasmus+ project “Supporting Inclusive Learning Environments – Strategies for Assisting Students with Children in Higher Education” (Project ID: 2023-1-HU01-KA220-HED-000156058), conducted with the participation of Károli Gáspár University of the Reformed Church in Hungary. The project, coordinated by the National Association of Large Families (NOE), involved higher education institutions from Hungary, Slovakia, Romania, and Ukraine. The research explored barriers that hinder students’ childbearing and parenting during their studies and identified institutional strategies to better support student parents. The results, based on focus group studies and literature reviews, offer useful guidelines and recommendations to help higher education institutions create inclusive and flexible learning environments for student-parents, thereby promoting equal opportunities and student well-being in higher education.
Publisher
L’Harmattan
Co-publisher
Károli Gáspár Református Egyetem
Type of publication
tanulmánykötet
Field of science
Társadalomtudományok / Social sciences (12740) | Szociológia / Sociology (12846)
Keywords
felsőoktatás | családos hallgatók | befogadó tanulási környezet | esélyegyenlőség | rugalmas tanulási lehetőségek | higher education | student-parents | inclusive learning environment | equal opportunities | flexible learning arrangements
Format
Text
DOI
https://doi.org/10.56037/978-963-646-482-0
ISBN
978-963-646-482-0|978-963-646-452-3
Series
Károli könyvek. Tanulmánykötet
ISSN
2062-9850
Language
magyar
Edition
Első kiadás
Rights
CC BY-NC-SA 4.0

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu