- Titel
- Diploma és bölcső között. Gyermeket nevelő hallgatók a felsőoktatásban
- Title (EN)
- Between Diploma and Cradle. Student-parents in higher education
- Autor
- Biró Enikő | Drjenovszky Zsófia | Hegedűs Rita | Hires-László Kornélia | Mikó Fruzsina | Sántha Ágnes | Sztáray Kézdy Éva | Tóth-Batizán Emese
- Editor
- Sztáray Kézdy Éva | Drjenovszky Zsófia
- Peer review
- Duráczky Bálint | Hegedűs Rita | Hires-László Kornélia | Sántha Ágnes | Tóth-Batizán Emese | Pálmai Judit | Török Emőke
- Date
- 2025
- Place
- Budapest
- Zusammenfassung
- A kötet célja a Károli Gáspár Református Egyetem részvételével megvalósuló „Befogadó tanulási környezetek támogatása – stratégiák a gyermeket nevelő, családos hallgatók támogatására a felsőoktatásban” című Erasmus+ projekt tudományos igényű összefoglalása. A projekt (azonosító: 2023-1-HU01-KA220-HED-000156058) négy ország – Magyarország, Szlovákia, Románia és Ukrajna – felsőoktatási intézményeinek és a Nagycsaládosok Országos Egyesületének együttműködésében valósult meg. A kutatás célja annak feltárása volt, hogy milyen akadályok nehezítik a gyermekvállalást és a gyermeknevelést a felsőoktatási tanulmányok idején, valamint milyen intézményi támogatások segíthetik a családos hallgatókat. A fókuszcsoportos vizsgálatokra és szakirodalmi elemzésekre épülő eredmények minden felsőoktatási intézmény számára hasznos útmutatókkal, javaslatokkal szolgálhatnak annak érdekében, hogy befogadó, rugalmas tanulási környezetek biztosíthassanak a gyermeket nevelő hallgatók számára, elősegítve ezzel az esélyegyenlőséget és a hallgatói jóllétet a felsőoktatásban.
- Summary (EN)
- This volume presents a scholarly overview of the Erasmus+ project “Supporting Inclusive Learning Environments – Strategies for Assisting Students with Children in Higher Education” (Project ID: 2023-1-HU01-KA220-HED-000156058), conducted with the participation of Károli Gáspár University of the Reformed Church in Hungary. The project, coordinated by the National Association of Large Families (NOE), involved higher education institutions from Hungary, Slovakia, Romania, and Ukraine. The research explored barriers that hinder students’ childbearing and parenting during their studies and identified institutional strategies to better support student parents. The results, based on focus group studies and literature reviews, offer useful guidelines and recommendations to help higher education institutions create inclusive and flexible learning environments for student-parents, thereby promoting equal opportunities and student well-being in higher education.
- Herausgeber
- L’Harmattan
- Co-publisher
- Károli Gáspár Református Egyetem
- Type of publication
- tanulmánykötet
- Field of science
- Társadalomtudományok / Social sciences (12740) | Szociológia / Sociology (12846)
- Stichwort
- felsőoktatás | családos hallgatók | befogadó tanulási környezet | esélyegyenlőség | rugalmas tanulási lehetőségek | higher education | student-parents | inclusive learning environment | equal opportunities | flexible learning arrangements
- Format
- Text
- ISBN
- 978-963-646-482-0|978-963-646-452-3
- Series
- Károli könyvek. Tanulmánykötet
- Sprache
- magyar
- Edition
- Első kiadás
- Rechte
- CC BY-NC-SA 4.0