Ugrás a tartalomra
mobile
Kötet áttekintéseKeresésMetaadatokHivatkozások

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
Előnézet
022_000171/0000

Diploma és bölcső között. Gyermeket nevelő hallgatók a felsőoktatásban

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Biró Enikő, Drjenovszky Zsófia, Hegedűs Rita, Hires-László Kornélia, Mikó Fruzsina, Sántha Ágnes, Sztáray Kézdy Éva, Tóth-Batizán Emese
Cím (EN)
Between Diploma and Cradle. Student-parents in higher education
Tudományterület
Társadalomtudományok / Social sciences (12740), Szociológia / Sociology (12846)
Sorozat
Károli könyvek. Tanulmánykötet
Tudományos besorolás
tanulmánykötet
Kötet áttekintéseKeresésMetaadatokHivatkozások

Eredeti

Cím
Diploma és bölcső között. Gyermeket nevelő hallgatók a felsőoktatásban
Cím (EN)
Between Diploma and Cradle. Student-parents in higher education
Szerző
Biró Enikő | Drjenovszky Zsófia | Hegedűs Rita | Hires-László Kornélia | Mikó Fruzsina | Sántha Ágnes | Sztáray Kézdy Éva | Tóth-Batizán Emese
Szerkesztő
Sztáray Kézdy Éva | Drjenovszky Zsófia
ORCID
https://orcid.org/0000-0002-3445-2748 | https://orcid.org/0009-0006-8010-6631
Web
https://www.linkedin.com/in/%C3%A9va-szt%C3%A1ray-k%C3%A9zdy-7657012b6/ | https://www.researchgate.net/profile/Eva-Sztaray-Kezdy-2 | https://btk.kre.hu/index.php/sztarayne-kezdy-eva | https://www.researchgate.net/profile/Zsofia-Drjenovszky | https://btk.kre.hu/index.php/drjenovszky-zsofia
Lektor
Duráczky Bálint | Hegedűs Rita | Hires-László Kornélia | Sántha Ágnes | Tóth-Batizán Emese | Pálmai Judit | Török Emőke
Megjelenés dátuma
2025
Megjelenés helye
Budapest
Absztrakt
A kötet célja a Károli Gáspár Református Egyetem részvételével megvalósuló „Befogadó tanulási környezetek támogatása – stratégiák a gyermeket nevelő, családos hallgatók támogatására a felsőoktatásban” című Erasmus+ projekt tudományos igényű összefoglalása. A projekt (azonosító: 2023-1-HU01-KA220-HED-000156058) négy ország – Magyarország, Szlovákia, Románia és Ukrajna – felsőoktatási intézményeinek és a Nagycsaládosok Országos Egyesületének együttműködésében valósult meg. A kutatás célja annak feltárása volt, hogy milyen akadályok nehezítik a gyermekvállalást és a gyermeknevelést a felsőoktatási tanulmányok idején, valamint milyen intézményi támogatások segíthetik a családos hallgatókat. A fókuszcsoportos vizsgálatokra és szakirodalmi elemzésekre épülő eredmények minden felsőoktatási intézmény számára hasznos útmutatókkal, javaslatokkal szolgálhatnak annak érdekében, hogy befogadó, rugalmas tanulási környezetek biztosíthassanak a gyermeket nevelő hallgatók számára, elősegítve ezzel az esélyegyenlőséget és a hallgatói jóllétet a felsőoktatásban.
Absztrakt (EN)
This volume presents a scholarly overview of the Erasmus+ project “Supporting Inclusive Learning Environments – Strategies for Assisting Students with Children in Higher Education” (Project ID: 2023-1-HU01-KA220-HED-000156058), conducted with the participation of Károli Gáspár University of the Reformed Church in Hungary. The project, coordinated by the National Association of Large Families (NOE), involved higher education institutions from Hungary, Slovakia, Romania, and Ukraine. The research explored barriers that hinder students’ childbearing and parenting during their studies and identified institutional strategies to better support student parents. The results, based on focus group studies and literature reviews, offer useful guidelines and recommendations to help higher education institutions create inclusive and flexible learning environments for student-parents, thereby promoting equal opportunities and student well-being in higher education.
Kiadó
L’Harmattan
Társkiadó
Károli Gáspár Református Egyetem
Tudományos besorolás
tanulmánykötet
Tudományterület
Társadalomtudományok / Social sciences (12740) | Szociológia / Sociology (12846)
Kulcsszavak
felsőoktatás | családos hallgatók | befogadó tanulási környezet | esélyegyenlőség | rugalmas tanulási lehetőségek | higher education | student-parents | inclusive learning environment | equal opportunities | flexible learning arrangements
Formátum
Text
DOI
https://doi.org/10.56037/978-963-646-482-0
ISBN
978-963-646-482-0|978-963-646-452-3
Sorozat
Károli könyvek. Tanulmánykötet
ISSN
2062-9850
Nyelv
magyar
Kiadás
Első kiadás
Jogok
CC BY-NC-SA 4.0

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde