Ugrás a tartalomra
mobile
Kötet áttekintéseKeresésMetaadatokHivatkozások

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
Előnézet
022_000007/0000

Dráma a tanteremben. Történetek cselekvő feldolgozása

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Bethlenfalvy Ádám
Cím (EN)
Classroom Drama. The enactive exploration of narratives
Tudományterület
Pedagógia / Pedagogy (12910)
Sorozat
Károli könyvek. Monográfia
Tudományos besorolás
monográfia
Kötet áttekintéseKeresésMetaadatokHivatkozások

Eredeti

Cím
Dráma a tanteremben. Történetek cselekvő feldolgozása
Cím (EN)
Classroom Drama. The enactive exploration of narratives
Szerző
Bethlenfalvy Ádám
ORCID
https://orcid.org/0000-0002-4251-8161
Web
https://www.researchgate.net/profile/Bethlenfalvy-Adam | https://www.linkedin.com/in/adam-bethlenfalvy-31b18489
Lektor
Kucserka Zsófia
Megjelenés dátuma
2020
Megjelenés helye
Budapest
Absztrakt
A tantermi dráma különlegesen gazdag lehetőségeket kínál történetek osztálytermi feldolgozására. Ennek a cselekvésre, részvételre és alkotásra épülő műfajnak az elméletét és gyakorlatát járja körbe Bethlenfalvy Ádám kötete. A könyv a tantermi dráma négy összetevőjét elemzi: a jelteremtést és jelentésalkotást; a fikció és valóság viszonyát; a szituáció és a kontextus fogalmát; és a vizsgálódás nézőpontját meghatározó keretet. Az elméletet minden ponton gyakorlatban kipróbálható példák teszik érthetővé. Ezután a történetek, szövegek vizsgálatának hét stratégiáját mutatja be. Ezek lehetővé teszik, hogy a történeteket anélkül vessék alá alkotó vizsgálatnak, hogy azok zárt egysége sérülne. A stratégiákat bemutató drámaórák a közoktatás teljes életkori spektrumát lefedik. Három részletes drámaóravázlatot kínál a szerző saját gyakorlatából, a többi példa neves külföldi szakemberek munkájából ad ízelítőt. Végül a drámaórák vezetésével kapcsolatban kínál gyakorlati irányelveket a szerző. A Dráma a tanteremben olyan érdeklődőknek, tanároknak szól, akik szívesen ismerkednek az alkotó megértés drámapedagógiai lehetőségeivel, elméleteivel, módjaival.
Absztrakt (EN)
Classroom Drama is a book that offers a variety of possibilities that can be used in the enactive exploration of narratives in the school. Adam Bethlenfalvy's book explores the theory and practice of a drama based approach, that builds on action, participation and creation. The book presents the four pillars of Classroom Drama: the use of signing in creation and meaning making; the relationship of fiction and reality; the concepts of context and situation; and the concept of frame that helps define different perspectives in exploration. Each theoretical element is accompanied by practices that can be implemented in the classroom. This section is followed by seven different strategies of exploring narratives. The startegies offer creative engagment with the narratives without distructing their coherence or structure. The drama lessons offered as examples of the strategies cover all age-groups in school. Three detailed examples are from the author's own practice, while others are examples from leading parctitioners in the field. Finally, the book offers advice on facilitating the drama lessons.
Kiadó
L'Harmattan
Társkiadó
Károli Gáspár Református Egyetem
Tudományos besorolás
monográfia
Tudományterület
Pedagógia / Pedagogy (12910)
Kulcsszavak
drámapedagógia | színházi nevelés | művészeti nevelés | narratíva | oktatás
Formátum
Text
DOI
http://doi.org/10.56037/978-963-414-718-3
ISBN
978-963-414-718-3
Sorozat
Károli könyvek. Monográfia
ISSN
2063-3297
Nyomtatott verzió
https://harmattan.hu/drama-a-tanteremben-2395
Nyelv
magyar
Kiadás
Első kiadás
Jogok
CC BY-NC-ND 4.0

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde