Direkt zum Inhalt
mobile
Buch ÜbersichtDurchsuchenMetadatenCitations

L'Harmattan Open Access platform

  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu
AnmeldenRegistrieren
Vorschau
022_000007/0000

Dráma a tanteremben. Történetek cselekvő feldolgozása

  • Vorschau
  • PDF
  • Zeige Metadaten
  • Permanenten Link anzeigen
Autor
Bethlenfalvy Ádám
Title (EN)
Classroom Drama. The enactive exploration of narratives
Field of science
Pedagógia / Pedagogy (12910)
Series
Károli könyvek. Monográfia
Type of publication
monográfia
Buch ÜbersichtDurchsuchenMetadatenCitations

Original

Titel
Dráma a tanteremben. Történetek cselekvő feldolgozása
Title (EN)
Classroom Drama. The enactive exploration of narratives
Autor
Bethlenfalvy Ádám
ORCID
https://orcid.org/0000-0002-4251-8161
Web
https://www.researchgate.net/profile/Bethlenfalvy-Adam | https://www.linkedin.com/in/adam-bethlenfalvy-31b18489
Peer review
Kucserka Zsófia
Date
2020
Place
Budapest
Zusammenfassung
A tantermi dráma különlegesen gazdag lehetőségeket kínál történetek osztálytermi feldolgozására. Ennek a cselekvésre, részvételre és alkotásra épülő műfajnak az elméletét és gyakorlatát járja körbe Bethlenfalvy Ádám kötete. A könyv a tantermi dráma négy összetevőjét elemzi: a jelteremtést és jelentésalkotást; a fikció és valóság viszonyát; a szituáció és a kontextus fogalmát; és a vizsgálódás nézőpontját meghatározó keretet. Az elméletet minden ponton gyakorlatban kipróbálható példák teszik érthetővé. Ezután a történetek, szövegek vizsgálatának hét stratégiáját mutatja be. Ezek lehetővé teszik, hogy a történeteket anélkül vessék alá alkotó vizsgálatnak, hogy azok zárt egysége sérülne. A stratégiákat bemutató drámaórák a közoktatás teljes életkori spektrumát lefedik. Három részletes drámaóravázlatot kínál a szerző saját gyakorlatából, a többi példa neves külföldi szakemberek munkájából ad ízelítőt. Végül a drámaórák vezetésével kapcsolatban kínál gyakorlati irányelveket a szerző. A Dráma a tanteremben olyan érdeklődőknek, tanároknak szól, akik szívesen ismerkednek az alkotó megértés drámapedagógiai lehetőségeivel, elméleteivel, módjaival.
Summary (EN)
Classroom Drama is a book that offers a variety of possibilities that can be used in the enactive exploration of narratives in the school. Adam Bethlenfalvy's book explores the theory and practice of a drama based approach, that builds on action, participation and creation. The book presents the four pillars of Classroom Drama: the use of signing in creation and meaning making; the relationship of fiction and reality; the concepts of context and situation; and the concept of frame that helps define different perspectives in exploration. Each theoretical element is accompanied by practices that can be implemented in the classroom. This section is followed by seven different strategies of exploring narratives. The startegies offer creative engagment with the narratives without distructing their coherence or structure. The drama lessons offered as examples of the strategies cover all age-groups in school. Three detailed examples are from the author's own practice, while others are examples from leading parctitioners in the field. Finally, the book offers advice on facilitating the drama lessons.
Herausgeber
L'Harmattan
Co-publisher
Károli Gáspár Református Egyetem
Type of publication
monográfia
Field of science
Pedagógia / Pedagogy (12910)
Stichwort
drámapedagógia | színházi nevelés | művészeti nevelés | narratíva | oktatás
Format
Text
DOI
http://doi.org/10.56037/978-963-414-718-3
ISBN
978-963-414-718-3
Series
Károli könyvek. Monográfia
ISSN
2063-3297
Printed version
https://harmattan.hu/drama-a-tanteremben-2395
Sprache
magyar
Edition
Első kiadás
Rechte
CC BY-NC-ND 4.0

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

AnmeldenRegistrieren

Benutzeranmeldung

eduId Login
Ich habe mein Passwort vergessen
  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu