1. Bécsy Tamás: A cselekvés lehetősége, Budapest – Pécs, Dialóg Campus, 2006.
  2. Bethlenfalvy Ádám: „A legtöbb gyerek nem tudja, hogy mire képes”. Interjú Dorothy Heathcote-tal, Drámapedagógiai Magazin, XXXI. szám, 2006/1, 6–29.
  3. Bethlenfalvy Ádám: Spontaneitás és színházi tudás. Interjú Cecily O’Neillel, Drámapedagógiai Magazin, 2008/Különszám drámapedagógusoknak, 7–11.
  4. Bethlenfalvy, Ádám: „Az a dolgom, hogy segítsem őket tanulni”. Interjú Dorothy Heathcote-tal/2. rész, Drámapedagógiai Magazin, XVII. szám, 2011/2, 2–15.
  5. Bethlenfalvy Ádám: Living Through Extremes in Process Drama, Budapest, Károli Gáspár Református Egyetem – L’Harmattan, 2020.
  6. Bethlenfalvy Ádám: Living through Creativity, in Ása Helga Ragnarsdóttir – Hákon Saberg Björnsson (eds.): Drama in Education. Exploring Key Research Concepts and Effective Strategies, London, Routledge, 2020, 149–162. https://doi.org/10.4324/9780429464928-16 
  7. Boland, Gerard: Role and Role Distance. The Heathcote/Carroll Collaboration that reframed the social context for drama-based learning and teaching, NJ, XXXVII., 2013/1, 53–64. https://doi.org/10.1080/14452294.2013.11649563 
  8. Bolton, Gavin: Towards a Theory of Drama in Education, London, Longman Group, 1979.
  9. Bolton, Gavin: New Perspectives on Classroom Drama, London, Simon and Schuster, 1992.
  10. Bolton, Gavin: Drama in education and TIE. A comparison, in Tony Jackson (ed.): Learning through Theatre, London, Routledge, 1993, 39–47.
  11. Bolton, Gavin: A tanítási dráma elmélete, ford. Szauder Erik, Budapest, Marczibányi Téri Művelődési Központ, 1993.
  12. Bolton, Gavin: Acting in Classroom Drama, Portland, Calendar Island Publishers, 1999.
  13. Bolton, Gavin: It’s all theatre, in David Davis (ed.): Gavin Bolton: Essential writings, Stoke-on-Trent, Trentham Books, 2010, 163–175.
  14. Bolton, Gavin: Feszültség, ford. Szauder Erik, in Kaposi László (szerk.): Drámapedagógiai olvasókönyv, Budapest, II. Kerületi Kulturális Közhasznú Nonprofit Kft., 2013, 119-122.
  15. Bond, Edward: Commentary on The War Plays, in Edward Bond: The War Plays, London, Methuen, 1991, 245–363.
  16. Bond, Edward: Edward Bond Letters, Vol. 1, Camberwell, Harwood Academic Publishers, 1994.
  17. Bond, Edward: The Hidden Plot, London, Methuen, 2000. https://doi.org/10.5040/9781408164303 
  18. Bond, Edward: The Children & Have I None, London, Methuen, 2000.
  19. Bond, Edward: The Cap, in Plays: 7, London, Methuen, 2003.
  20. Bruner, Jerome: Acts of Meaning, London, Harvard University Press, 1990.
  21. Bruner, Jerome: Valóságos elmék, lehetséges világok, ford. Ehmann Bea – Újlaky Judit – Ülkei Zoltán, Budapest, Új Mandátum Könyvkiadó, 2005.
  22. Coleridge, Samuel Taylor: Biographia Literaria, in James Engell – W. Jackson Bate (eds,): The Collected Works of Samuel Taylor Coleridge, Princeton, Princeton University Press, 1983.
  23. Cooper, Chris: The Performer in TIE, in Anthony Jackson – Chris Vine (eds): Learning Through Theatre. The Changing Face of Theatre in Education, London, Routledge, 2013, 131–141.
  24. Cooper, Chris: A cselekvő képzelet. A TIE és annak viszonya ma a DiE-hoz, ford. Köves Júlia, in Takács Gábor (szerk.): Jeladás és képzelet, Káva Kulturális Műhely, 2020, 35–53.
  25. Cooper, Chris: The levels of meaning – a Bondian approach?, in Ádám Bethlenfalvy: Living Through Extremes in Process Drama, Budapest, Károli Gáspár Református Egyetem – L’Harmattan, 2020, 278–279. 
  26. Damasio, Antonio: Self Comes to Mind. Constructing the Conscious Brain, New York, Pantheon Books, 2010.
  27. Davis, David: Foreword, in Gavin Bolton: Acting in Classroom Drama, Portland, Calendar Island Publishers, 1999, xiii–xviii.
  28. Davis, David: Imagining the Real. Towards a new theory of drama in education, Stoke-on-Trent, Trentham Books, 2014.
  29. Eck Júlia: Drámajáték a középiskolai irodalomórán, Budapest, Protea Kulturális Egyesület, 2015.
  30. Fleming, Michael: Teaching Drama in Primary and Secondary Schools. An Integrated Approach, Oxon, David Fulton Publishers, 2001.
  31. Gabnai Katalin: Drámajátékok. Bevezetés a drámapedagógiába, Budapest, Helikon Kiadó, 1999.
  32. Gee, Maria: The contribution of drama, in Martin Fautly – Richard Hatcher – Elaine Millard (eds.): Remaking the Curriculum. Re-engaging young people in secondary school, Stoke-on-Trent, Trentham Books, 2011, 17–32.
  33. Gillham, Geoff: What Life Is For. An Analysis of Dorothy Heathcote’s “Levels” of Explanations, SCYPT Journal, XXXIV., 1997/1, 9–16.
  34. Goffman, Erving: Frame Analysis, Boston, Northeastern University Press, 1986.
  35. Grimm, Jacob – Grimm, Wilhelm: Gyermek- és családi mesék (Örök mesék), ford. Adamik Lajos –  Márton László – Ill. Ludwig Richter, Budapest, Magvető, 2005.
  36. Heathcote, Dorothy: Improvisation, in Liz Johnson – Cecily O’Neill (eds.): Collected Writings on Education and Drama, Evanston, Northwestern University Press, 1984, 44–48.
  37. Heathcote, Dorothy: Drama as a process for change, in Liz Johnson – Cecily O’Neill (eds.): Collected Writings on Education and Drama, Evanston, Northwestern University Press, 1984, 119-125.
  38. Heathcote, Dorothy: Három szövőszék vár rám…, ford. Deák Éva, Drámapedagógiai Magazin, 1994/k, 11–14.
  39. Heathcote, Dorothy – Bolton, Gavin: Drama for Learning. Dorothy Heathcote’s Mantle of the Expert Approach to Education, Portsmouth, Heinemann, 1995. 
  40. Heathcote, Dorothy: Fight for Drama – Fight for Education; Commemorative re-issue, The Journal for Drama in education, XXVIII. vol., 2012/1, 2–44. Heathcote, Dorothy: Jel és előjel, ford. Kucserka Zsófia, in Takács Gábor (szerk.): Jeladás és képzelet, Budapest, Káva Kulturális Műhely, 2020, 9–34.
  41. Hornbrook, David: Education and Dramatic Art, London, Routledge, 1998.
  42. Kaposi László: Tanítási dráma. Drámapedagógia a hátrányos helyzetű tanulók integrált nevelésének szolgálatában. Oktatási programcsomag a pedagógusképzés számára, Budapest, Educatio Társadalmi Szolgáltató Közhasznú Társaság, 2008.
  43. Kaposi László: Mi a dráma és mi nem az? Dráma és színház, in Lipták Ildikó (szerk.) Tanítási dráma. Drámapedagógia a hátrányos helyzetű tanulók integrált nevelésének szolgálatában. Segédlet tanfolyami hallgatók számára, Budapest, Educatio Társadalmi Szolgáltató Közhasznú Társaság, 2008. https://www.scribd.com/document/371952832/03-Tanitasi-drama-pdf 
  44. Kaposi László: Drámamodellek, Drámapedagógiai Magazin, XVIII. szám, 2012/1, 2–8.
  45. Kaposi László (szerk.): Drámapedagógiai olvasókönyv, Budapest, II. Kerületi Kulturális Közhasznú Nonprofit Kft., 2013.
  46. Klein, Naomi: No Logo, London, Flamingo, 2000.
  47. Kucserka Zsófia: Az irodalomtanári mesterség gyakorlata és módszertana, Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft., Budapest, 2010. https://docplayer.hu/16236897-Az-irodalomtanari-mesterseg-gyakorlata-es-modszertana.html#show_full_text
  48. Lannert Keresztély István: Bevezetés a drámapedagógiába, Budapest, Károli Gáspár Református Egyetem – L’Harmattan, 2020.
  49. Miller, Arthur: Why I Wrote “The Crucible”, The New Yorker, 1996. október 21-28., https://www.newyorker.com/magazine/1996/10/21/why-i-wrote-the-crucible 
  50. Neelands, Jonothan: Dráma a tanulás szolgálatában, ford. Szauder Erik, Budapest, Magyar Drámapedagógiai Társaság, 1994. 
  51. Neelands, Jonothan – Goode, Tony: Structuring Drama Work, Cambridge, Cambridge University Press, 2015.
  52. O’Neill, Cecily: Drama Worlds. A Framework for Process Drama, Portsmouth, Heinemann, 1995.
  53. O’Toole, John: The Process of Drama. Negotiating Art and Meaning, London, Routledge, 1992.
  54. Ovidius, Publius Naso: Átváltozások = Metamorphoses, ford.  Devecseri Gábor,  Budapest, Európa kiadó, 1982, https://mek.oszk.hu/03600/03690/03690.htm#23 
  55. Pethőné Nagy Csilla: Módszertani Kézikönyv, Budapest, Korona Kiadó, 2005.
  56. Petőfi Sándor: Petőfi Sándor összes költeményei, Budapest, Szépirodalmi Könyvkiadó Vállalat, 1974,  https://mek.oszk.hu/01000/01006/html/vs184401.htm#15
  57. Raphael, Jo: Teaching and Learning in the Crucible. Actors with Disabilities as experts preparing preservice teachers to be inclusive educators, Drama Research. International journal of drama in education, V., 2014/1, 2–18.
  58. Sándor L. István: Fogalomtár, in Lipták Ildikó (szerk.) Tanítási dráma. Drámapedagógia a hátrányos helyzetű tanulók integrált nevelésének szolgálatában. Segédlet tanfolyami hallgatók számára, Budapest, Educatio Társadalmi Szolgáltató Közhasznú Társaság, 2008.
  59. Sennett, Richard: The Culture of New Capitalism, New Haven, Yale University Press, 2006.
  60. Szophoklész: Antigoné, ford. Trencsényi-Waldapfel Imre, Európa kiadó, 1971, http://mek.niif.hu/00500/00500/00500.htm 
  61. Vygotsky, Lev S.: Mind in Society. The Development of Higher Psychological Processes, London, Harvard University Press, 1978.
  62. Wagner, Betty Jane: Dorothy Heathcote. Drama as a Learning Medium, Cheltenham, Stanley Thornes, 1990.