Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000046/0000

Kép, jelenlét, kenózis a kortárs francia költészetben és Valère Novarina színházában

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Author
Sepsi Enikő
Title (EN)
Poetic Images, Presence, Kenosis in Contemporary French Poetry and in Valère Novarina’s Theatre
Field of science
Irodalomelmélet, összehasonlító irodalomtudomány, irodalmi stílusok / Literary theory and comparative literature, literary styles (13021)
Series
Károli könyvek. Monográfia
Type of publication
monográfia
022_000046/0223
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 224 [224]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000046/0223

OCR

+ KÉP, JELENLÉT, KENOZIS ? (Arzenál) című kötete 1929-ben. Párizsban megismerkedett a szürrealista csoport tagjaival, Bretonnal, Aragonnal. A mozgalomhoz tartozásának négy éve alatt Éluard-ral és Bretonnal közösen adta ki a Ralentir, travaux (Vigyázat, dolgoznak) című kötetet 1930-ban, majd részt vett az új, Le Surréalisme au service de la révolution (A szürrealizmus a forradalom szolgálatában) című folyóirat megalapításában. Szövegei a csoport festöi (Dali, Kandinszkij, Picasso) ältal keszitett illuszträciökkal jelentek meg. Az 1934-es Le marteau sans maitre (A mester nélküli kalapács) még bizonyos fokú rokonságot mutatott a csoport többi munkájával, azonban már egy sokkal személyesebb művészi utat sejtetett. Breton 1932-ben ki is emelte, hogy Char áttetszősége és kitartása révén a Ralentir, travaux számára , folyton változó kötőelemként", egyesítő tényezőként szolgált Éluard és Breton mellett." Igaz, hogy Fureur et mystére (Furor és misztérium*”) című könyve, amelyben végre saját hangján szólalt meg, csak 1948-ban, a felszabadulás után jelent meg, ám Rolland de Renéville válasza azt mutatja, hogy a kritikusnak nem volt jó szeme ezen a téren: , Kijelentem, hogy meggyőződtem azoknak a vélekedéseknek az igazságáról, amelyeket René Char úr hirdet, mivel ön kezeskedik értük, viszont nem tudom minden nehézség nélkül osztani az ön véleményét ezeknek a műveknek az értékével kapcsolatban. Nem csak terjedelemre soványkák, és nem győzök csodálkozni, amikor ön Hegelt és az ő abszolútum definícióját idézve beszél a jelentőségükről.""? És éppen ezen az alapon, a cselekvés és a realizmus szemszögéből mutat rá az inmanens ellentmondásokra a szürrealisták műveiben, nevezetesen a Second Manifeste du surréalisme és Tristan Tzara Essai sur la situation de la poésie (Esszé a költészet helyzetéről) 100 A Világirodalmi Lexikon Fegyvertárnak fordítja. 101 NRF, 1932. július 1., 151-158. 102 A Világirodalmi Lexikon Düh és rejtelemnek fordítja. 103 Je me déclare convaincu de la réalité des convictions gue professe M. René Char, puisque vous vous en portez garant, mais j'éprouve des difficulté à partager votre opinion sur la valeur de ses oeuvres. Leur minceur ne me paraît pas que matérielle, et je demeure plein d’'étonnement à vous voir invoquer Hegel et sa définition de l'absolu pour en caractériser la portée” NRF, 1932. julius 1., 151-158. + 222 +

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1867 px
Image height
2671 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
1.05 MB
Permalink to jpg
022_000046/0223.jpg
Permalink to ocr
022_000046/0223.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu