Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000046/0000

Kép, jelenlét, kenózis a kortárs francia költészetben és Valère Novarina színházában

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Sepsi Enikő
Cím (EN)
Poetic Images, Presence, Kenosis in Contemporary French Poetry and in Valère Novarina’s Theatre
Tudományterület
Irodalomelmélet, összehasonlító irodalomtudomány, irodalmi stílusok / Literary theory and comparative literature, literary styles (13021)
Sorozat
Károli könyvek. Monográfia
Tudományos besorolás
monográfia
022_000046/0205
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 206 [206]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000046/0205

OCR

+ KÉP, JELENLÉT, KENOZIS ? lötte, holott Franciaországban alig vannak társulatok. 1986-ban Az élet drámája (Le Drame de la vie) 2587 nevet sorakoztatott fel, ebben a darabban, ötvenkét jelenetben ezer , szólelket" mond ki, ezeregyszáz karaktert nevez néven — közülük azonban nem mind mutatkozik meg. Novarina a nevek erdejének középpontjába helyezi a Történésznőt, aki elrendeli a történet kezdetét és az előadás teljes időtartama (két és fél óra) alatt ő szólítja színpadra (olykor csak virutálisan) a szereplők áradatát. Olykor olyan antiteátrális (a színház természetétől látszólag idegen) szcenikai utasításokat fogalmaz meg ez a szereplő, mintha egy Pilinszky-darab szcenikai utasításait olvasnánk (vagyis olyanokat, amelyeket lehetetlen, de legalábbis nagyon nehéz színpadon megjeleníteni). Az ismertetőből a következőt tudjuk meg: ,Nyűttfog, a kutya jól tudja, hogy többé nem jelenik meg, az Antiemberek konspirálnak, a másikat kerülő Színész már sokadszorra bizonyítja annak ellenkezőjét, amit gondol, a Külvilági Miniszter élő nyelvnek nyilvánítja a latint, a Parietális Gyermekek negyedóránként bejönnek, hogy kiürítsék az előítéletek zsákját. Két óra tizenegy perc alatt a színpad lebontódik, újraépül, és megtelik rejtvényekkel. Az idő felsóhajt: senki se vette észre. A színészek a nyelv peremén járnak, felszabadító és leigázó szavak erdejében."?"" A dráma rövidített, színpadra átírt változatát a 2017-ben megjelent Voie négative című kötetben tette közzé a szerző." Az előadás feliratozását végző Miklós Eszter Gerda által készített részfordításból látszik, hogyan építkeznek egymásból a darabok, s vándorolnak egyik szövegből (előadásból) a másikba a szereplők: 367 https://nemzetiszinhaz.hu/eloadas/nevek-erdejeben/szinopszis. (Letöltés: 2017. március 1.) 368 Valére Novarina: Entrée perpétuelle. Version pour la scéne du Vivier des noms, in uő: La Voie négative, 85—277. + 204 +

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1867 px
Kép magassága
2671 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
897.5 KB
Permalinkből jpg
022_000046/0205.jpg
Permalinkből OCR
022_000046/0205.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde