Direkt zum Inhalt
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu
AnmeldenRegistrieren
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Vorschau
022_000046/0000

Kép, jelenlét, kenózis a kortárs francia költészetben és Valère Novarina színházában

  • Vorschau
  • PDF
  • Zeige Metadaten
  • Permanenten Link anzeigen
Autor
Sepsi Enikő
Title (EN)
Poetic Images, Presence, Kenosis in Contemporary French Poetry and in Valère Novarina’s Theatre
Field of science
Irodalomelmélet, összehasonlító irodalomtudomány, irodalmi stílusok / Literary theory and comparative literature, literary styles (13021)
Series
Károli könyvek. Monográfia
Type of publication
monográfia
022_000046/0199
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Seite 200 [200]
  • Vorschau
  • Permanenten Link anzeigen
  • JPG
  • TIFF
  • zurück
  • Weiter
022_000046/0199

OCR

+ KÉP, JELENLÉT, KENOZIS ? alkotók a magyar nyelven bemutatott (és az eredeti szöveggel feliratozott) előadással arattak 2010-ben az Odéonban. Ezt követően Kolozsvárra, az Interferenciák Fesztiválra is meghívást kapott az előadás. Egy ezen alkalomból íródott kritika kiemeli, hogy olyan totális színházzal van dolgunk, amelyik megosztja a magyar közönséget." Olyan előadással, amely nemcsak az operett, de a költészet és a Novarina-esszék teljes arzenálját használja az előadásai során, és a színészektől a magyarországi kontextusban szokatlan munkát, önátadást igényel. IMIGYEN SZOLA LOUIS DE FUNES A Louis de Funés-nek című drámai esszé színpadi szöveg, többször került már színre Európa színpadain, Magyarországon 2016-ban először, a szerző és Adélaide Pralon rendezésében.?" A szöveg első variánsa A cselekvő szó színháza című kötetben jelent meg.?? Műfaját tekintve teátrális esszé a színészről, melyet színpadra a szerző alkalmazott (rövidített), s a fordítást ennek megfelelően Rideg Zsófia dolgozta át, sokszor újrafordította, s Imígyen szóla Louis de Funés címmel a Szcenárium folyóirat tette közzé.?? A par excellence színész Louis de Funés neve alatt jelenik meg, de nem a valóságban élt színésztől származnak a mondatai, gondolatai. A budapesti bemutató előtt egy hónappal a Károli Gáspár Református Egyetemen tartott főpróba és workshop keretében Valére Novarina beszélt a szöveg geneziséről, mely köré akárcsak a magyar nyelvvel való találkozása köré, egyfajta magánmitológiát teremtett. Egy hónapon keresztül figyelte André Marcon színész munkáját, hogy a színészi munkáról esszét írjon. Az a felfordított világ érdekelte, ami a színpadé, az a vízválasztó, amely a Bastille Színház terét jellemezte, 356 Csomafáy Ferenc: Képzeletbeli operett, Erdély Online, 2011. január 15. http://www. erdon.ro/kepzeletbeli-operett/news-20110115-01351751 (Letöltés: 2017. május 3.) 357 Dramaturgok: Miklós Eszter Gerda és Jóvér Csaba. 358 Novarina: A cselekvő szó színháza, 43—73. Rideg Zsófia és Kovács Veronika fordításában. 359 Szcenárium, 2016/2. (február), 5—15. + 198 +

Strukturell

Custom

Image Metadata

Bild Breite
1867 px
Bild Höhe
2671 px
Bild Auflösung
300 px/inch
Dateigröße
988.68 KB
Permalink zum JPG
022_000046/0199.jpg
Permalink zur OCR
022_000046/0199.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

AnmeldenRegistrieren

Benutzeranmeldung

eduId Login
Ich habe mein Passwort vergessen
  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu