Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000046/0000

Kép, jelenlét, kenózis a kortárs francia költészetben és Valère Novarina színházában

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Author
Sepsi Enikő
Title (EN)
Poetic Images, Presence, Kenosis in Contemporary French Poetry and in Valère Novarina’s Theatre
Field of science
Irodalomelmélet, összehasonlító irodalomtudomány, irodalmi stílusok / Literary theory and comparative literature, literary styles (13021)
Series
Károli könyvek. Monográfia
Type of publication
monográfia
022_000046/0179
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 180 [180]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000046/0179

OCR

+ KÉP, JELENLÉT, KENOZIS ? reződik: hol testi, hol távollévő (hiány, lyuk stb.). A színész tehát krisztusutánzó, ezért ,jár a vízen" a Pendant la matiére-ben (Az anyag közben), miközben egyensúlyi helyzetét keresi, vagy válik a passió, a szenvedéstôrténet részévé a beszéd, a sz6 megtestesüléseként. Az Espace furieux-ben (Dühödt tér) azt mondja: Isten színháza vagyok: az isteni beszéd drámájának a helye, melyet hallunk." Isten a szavak által kerül az emberbe, a színészbe átmenetileg, s ez az öröm fejeződik ki a bőbeszédűségben, a névismétlésekben, a szógyártásokban. A Nevek erdejében szülőföldje ragadványneveit sorolta fel, ezt külön is publikálta a La loterie Pierrot (Pierrot lottója) című művében, több előadásból (Képzeletbeli operett, Az ismeretlen tett, A vörös eredet stb.) vett fotóval együtt. Ezek a felsorolások, litániák a francia középkori vásári komédia elemeit is magukban hordják, amelyek Christiane Paccoud komikus zenéiben is jelen vannak, és a legkevésbé profán pillanatokban képeznek kontrasztot. Ez a rituálé sokat merít a megszakított középkori hagyományból, ?? de a cirkusz akrobatikájából, lélegzetelállító bátorságából is. Az ismeretlen tett beszélő helységnevei egy párbeszédbeli hozzászólás teljes tartalmát kimerítik. Két kántor (dalnok) beszélget: »LE CHANTRE 1 : Lordre grammatical régne à Angoulême, à Helsinki, à Kinshasa ; l’ordre médiatique règne à Pont-à-Mousson, Bernay-enBrie, Pont-à-Mousson, Samson-le-Fresnay ; l’ordre alphabétique règne à Barcelone, Brasilia, Babylone, Pont-à-Mousson, Brive, Brême, Bordeaux, Berne et Besançon. LE CHANTRE 2: En fin finale, enfin, vinrent les anthropodules, qui rédigèrent pour la première fois la Loi des Anthropopandules. Loi des Anthropodules aux Anthropopandules: »Les Anthropodules chérissent alternativement Le A et le B.« #1 idézi Leigh Allen: uo., 63. 32 Désoubli, rencontre avec Valére Novarina, in Nathalie Koble (szerk.), Moyen-Age contemporain: Perspectives Critiques, études réunies par Nathalie Koble et Mireille Séguy, n° spécial de la revue Littérature, 148, décembre 2008. + 178 ¢

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1867 px
Image height
2671 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
957.88 KB
Permalink to jpg
022_000046/0179.jpg
Permalink to ocr
022_000046/0179.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu