Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000046/0000

Kép, jelenlét, kenózis a kortárs francia költészetben és Valère Novarina színházában

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
Sepsi Enikő
Title (EN)
Poetic Images, Presence, Kenosis in Contemporary French Poetry and in Valère Novarina’s Theatre
Field of science
Irodalomelmélet, összehasonlító irodalomtudomány, irodalmi stílusok / Literary theory and comparative literature, literary styles (13021)
Series
Károli könyvek. Monográfia
Type of publication
monográfia
022_000046/0169
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 170 [170]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000046/0169

OCR

+ KÉP, JELENLÉT, KENOZIS ? érint meg dolgokat. Lehetôvé teszi, hogy visszataläljunk mindahhoz, ami a kereszténységben a lélegzettel és a testtel kapcsolatos: s Egyetlen nagy lélegzet öleli át itt előttünk az idő teljességét. Ez a gyermek - a láthatatlan isten látható ikonja — létrehozta a világot, ő minden teremtett dolog költője, poétája (...) Az, aki előttünk születik és leheli ki lelkét, egy nagy lélekző alakzatban köti össze az idő teljességében a kezdetet és a véget. Átöleli. Egyedül ő érti az idő teljességét, az, aki felkel és lélegzik.”?°° ÖSSZEGZÉS: A KRONOTOPOSZ A színház kifejezetten az a hely, ahol a két dimenzió — a tér és az idő — találkoznak, szemben a papír mentális színházával, ahol a térbelivé válásnak nincs eseményszerű, időbeli dimenziója. Patrice Pavis az Elöadaselemzes cimü könyveben Bahtyin kronotoposz-fogalmät a szinházra alkalmazza. Adott tér és adott idő összekapcsolásából jön létre az, amit Bahtyin regények esetében kronotoposznak nevezett, vagyis olyan egységnek, amelyben a térbeli és az időbeli jelölők egy érthető egészet alkotnak. , Ha ezt színházra alkalmazzuk — magyarázza Pavis —, akkor a cselekmény és a színészi test egy tér és egy időbeliség amalgámjaként értelmezhető: ahogy Merleau-Ponty mondja, a test nemcsak a térben, de ebből a térből — és hozzátennénk, hogy ebből az időből — épül fel. Ez a tér-idő egyszerre konkrét (a reprezentáció színházi tere és ideje) és elvont (fiktív hely és képzelt idősík). A fenti páros létrehozta cselekmény hol fizikai, hol képzeletbeli. A tér-idő-cselekmény tehát akár egy hic et nunc konkret vilagként és egy képzeletbeli »masik szinten« lehetséges világként észlelhető."??" A fent már idézett Törékeny hajlék 290 Novarina: Törékeny hajlék, 20. °°! Patrice Pavis: Előadáselemzés, ford. Jákfalvi Magdolna, Budapest, Balassi Kiadó, 2003, 133-134 (kiemelések az eredetiben). + 168 +

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1867 px
Hauteur de l'image
2671 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
882.64 KB
Lien permanent vers jpg
022_000046/0169.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000046/0169.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu