Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000046/0000

Kép, jelenlét, kenózis a kortárs francia költészetben és Valère Novarina színházában

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Sepsi Enikő
Cím (EN)
Poetic Images, Presence, Kenosis in Contemporary French Poetry and in Valère Novarina’s Theatre
Tudományterület
Irodalomelmélet, összehasonlító irodalomtudomány, irodalmi stílusok / Literary theory and comparative literature, literary styles (13021)
Sorozat
Károli könyvek. Monográfia
Tudományos besorolás
monográfia
022_000046/0163
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 164 [164]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000046/0163

OCR

+ KÉP, JELENLÉT, KENOZIS ? és az elválasztás színháza marad.?? Ez az egyszerre mentális és nagyon is fizikai színház számos életművel ápol intertextuális viszonyt: a teljesseg igénye nélkiil Mallarmé,”** Genet, Pilinszky, Grotowski és Vasziljev nevét említhetjük. Novarina színháza olyan hely, amely a komikum révén felborítja a kezdeti rendet. E felfordulás révén, amelynek során egyik elem a másikat tagadja, nem a kezdőponthoz jutunk vissza, hanem egy harmadik állapotba. Ez nem más, mint a lélegző szervezet működése, amely Novarina dramaturgiájának központi képe: A lélegző rendszer, a felfedett dráma csodálatosan megmutatkozik Hegelnél - és abban a vallásban, ti. a kereszténységben, amelyet olyan jól utánoz, s amely egyben a vallás fonákja is, hiszen magában foglalja Isten halálát; mert Krisztus a Messiás paródiája is egyben: a leköpdösött Isten, a megbuktatott Próféta, mert végül a Szentháromság megfoghatatlan dogmája is egy fordított és forgó alakzattal és lélegző kerekével lerombolja mindazt, ami a monoteista kijelentésben ijesztő lehet (...) Minden elbeszélt dráma, minden igaz teória önnön tagadását hordozva jut bennünk előre. És a tagadás tagadásával. Át kell jutni rajta. Állatok vagyunk, akik arra hivattunk, hogy általmenjünk a nyelven.”?# Érdemes felfigyelni arra, hogy a Ji-King az emberi idő ciklikus ritmusát, amelyben élünk, vagyis a Lo-Shut megkülönbözteti az örökkévalóság anyaméhétől, a valóság alapritmusától, vagyis a Ho-toutól, amely egyfajta keresztet (kereszt formát) alkot: 283 A vallás az, ahogy Mezei Balázs professzor úr mondaná, ami feltárul a vallomásban, az egyes személy vallomásában, de a vallás mégiscsak az is, ami bennünket a személyesen túl összeköt (religare). 284 L. Az ismeretlen tett elejéről a Botcsinálta Élő alakját: , Ne feledd el széttépni a teret: akár a szellem fehér lapját. A színház üres, Ádám belép: távozik." (Valére Novarina: L’Acte inconnu, Paris, P.O.L., 2007, 11.) 285 Valére Novarina: A nyelv emlékezik, ford. Sepsi Enikő, in uő: A cselekvő szó színháza, 31-39. + 162 +

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1867 px
Kép magassága
2671 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
904.63 KB
Permalinkből jpg
022_000046/0163.jpg
Permalinkből OCR
022_000046/0163.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde