Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000046/0000

Kép, jelenlét, kenózis a kortárs francia költészetben és Valère Novarina színházában

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
Sepsi Enikő
Title (EN)
Poetic Images, Presence, Kenosis in Contemporary French Poetry and in Valère Novarina’s Theatre
Field of science
Irodalomelmélet, összehasonlító irodalomtudomány, irodalmi stílusok / Literary theory and comparative literature, literary styles (13021)
Series
Károli könyvek. Monográfia
Type of publication
monográfia
022_000046/0162
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 163 [163]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000046/0162

OCR

+ TER, IDG ES URESSEG VALERE NOVARINA SZINHAZABAN * hangstlyozva, hogy a VN a sajat monogramja: ,,Et un jour, la méme année, j’ai trouvé je ne sais plus oti la phrase dont Mallarmé avait fait sa devise »La destruction fut ma Béatrice«; j’en déduisis la mienne: »La négation fut ma Béatrice«. Et je lus désormais mes initiales: Voie Négative.”?8! Artaud teleologikus vizidjaban az egyetemes, hieroglifikus, tobbé nem a szavakon alapuló nyelv hasonló módon tulajdonít jelentéseket a dolgoknak, mint ahogy álmainkban szoktunk. Grotowski a Collége de France-ban 1997-ben elmondott székfoglaló beszédében a színház organikus hagyományaitól megkülönbözteti a szó nemes értelmében vett, a latin ars, artis jelentése szerint értett mesterséges tradíciót, mint amilyen a pekingi opera vagy Robert Wilson színháza. Az organikus tradíció színésze rituálét végez, vagyis — via negativa — arra törekszik, hogy olyan állapotba jusson, amely képes magába fogadni és magában hordozni valamit — úgy, ahogy Ryszard Cieslak, aki Az állhatatos herceg szenvedésjelenetében a passiôt — via negativa — az els6 intim, szerelmi élményén keresztül idézte fel, amely így a színpadon és a néző percepciójában egyfajta testi imává vált. NOVARINA DRAMATURGIÁJA: A TÉR ÉS AZ IDŐ KERESZTJÉN Imitatio Christiként a szinész az emberi test reprezentacidjat vonja vissza, in vivo rombolva le a fétist. A tér és az idő keresztjére feszített Ige testének áldozata árán az emberi beszédet a térbe veti. E testi imádság révén nyeri vissza életét. Ez a húsvéti aktus, amely Valére Novarina színházkoncepciójának központi mozzanata, ??? a szó eredeti értelmében vett vallásos (religiosus) színház hagyományában értelmezhető: olyan színház, amely összekapcsolja, egyesíti (religare) az emberiséget, miközben mégis a szétbontás 281 Valére Novarina: Voie négative, Paris, P.O.L., 2017, 75. 282 L. a komédiákból és a bábszínházból ismert Pulcinella elszenderedésének jelenetét, amely a bizánci kultúrából is ismert dormitiót idézi fel. + 161 +

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1867 px
Hauteur de l'image
2671 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
958.32 KB
Lien permanent vers jpg
022_000046/0162.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000046/0162.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu