Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000046/0000

Kép, jelenlét, kenózis a kortárs francia költészetben és Valère Novarina színházában

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Author
Sepsi Enikő
Title (EN)
Poetic Images, Presence, Kenosis in Contemporary French Poetry and in Valère Novarina’s Theatre
Field of science
Irodalomelmélet, összehasonlító irodalomtudomány, irodalmi stílusok / Literary theory and comparative literature, literary styles (13021)
Series
Károli könyvek. Monográfia
Type of publication
monográfia
022_000046/0108
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 109 [109]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000046/0108

OCR

KENOZIS SIMONE WEIL MISZTIKAJABAN A misztika Simone Weil magyarázatában szorosan kapcsolódik a jó és a rossz fogalmához, a jó és rossz ellentéte ugyanis elviselhetetlen az ember számára. , Egy albigens hagyomány azt mondja, hogy az ördög ezekkel a szavakkal csábította el a teremtményeket: Istennel nem vagytok szabadok, mert csak jót cselekedhettek. Kövessetek engem, s hatalmatokban áll majd kedvetek szerint jót vagy rosszat tenni." Az ember követte az ördögöt, megkapta tőle, amit ígért neki, csakhogy ennek birtokában úgy érzi magát, mint a gyermek, aki izzó széndarabot vett a kezébe. Ezt a széndarabot háromféleképpen tudja eldobni. Az első módszer vallástalan, a jó és rossz közötti ellentét tagadásából áll. A második módszer a bálványimádás. Vallásos módszer ez, ha a vallásos szót abban az értelemben használjuk, ahogyan a francia szociológusok értették: a társadalmi realitás imádata különféle istenségek nevei alatt. Platón ezt a nagy állat kultuszához hasonlította. A harmadik módszer a misztika. , A misztika a jó és rossz szembenállásának meghaladása oly módon, hogy a lélek egyesül az abszolút jóval. Az abszolút jó nem azonos azzal a jóval, ami a rossz ellentéte és korrelatív párja, jóllehet annak modellje és megalapozója. De a jó sem egy bűntelen állapot, mert nem is állapot, hanem folyamatos cselekvés." A lélek egyesülése az abszolút jóval reális történés.""""7 166 Simone Weil: Œuvres complètes, sous la dir. dAndré A. Devaux et Florence de Lussy, Paris, Gallimard, 1988, I (Premiers écrits philosophiques), 67. ,le bien n’est pas un non-péché, mais une action perpétuelle”. 167 Simone Weil: Szerencsétlenség és istenszeretet, ford. Bende Jézsef, Vigilia Kiadé, 1998, 53-57. vö. Vetô Miklés: Le désir du bien dans la pensée de Simone Weil, in u6: De Whitehead à Marion, Éclats de philosophie contemporaine, Paris, L'Harmattan, 2015, 183-209.

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1867 px
Image height
2671 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
887.52 KB
Permalink to jpg
022_000046/0108.jpg
Permalink to ocr
022_000046/0108.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu