Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000046/0000

Kép, jelenlét, kenózis a kortárs francia költészetben és Valère Novarina színházában

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Sepsi Enikő
Cím (EN)
Poetic Images, Presence, Kenosis in Contemporary French Poetry and in Valère Novarina’s Theatre
Tudományterület
Irodalomelmélet, összehasonlító irodalomtudomány, irodalmi stílusok / Literary theory and comparative literature, literary styles (13021)
Sorozat
Károli könyvek. Monográfia
Tudományos besorolás
monográfia
022_000046/0017
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 18 [18]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000046/0017

OCR

+ KÉP, JELENLÉT, KENOZIS ? lönbözteti azt az empátiától: , A tudatosítás hiánya különbözteti meg a drámai azonosulást az empátiától" mert az empátiás megértésre törekvő ember , csak pillanatokra, időszakosan adja fel énhatárait", az identifikáció során azonban énje teljesen háttérbe szorul." Vagyis ,a film nézése közben empátia nem bontakozhat ki, hiszen a kognitív feldolgozásnak még kevésbé van lehetősége, mint a színdarab nézésekor”'”. Kerdes persze, hogy a befogadás folyamata mikor fejeződik be (időben nem feltétlenül korlátozódik a műélvezet szigorúan vett idejére). A film által kiváltott identifikáció — fejti ki Buda Béla — sokban hasonlítható a gyermek és a serdülő felnőtt szerepmodellekkel történő azonosulásához. Bár megállapítja, hogy a filmben túlnyomórészt azonosulással, és nem empátiával van dolgunk, mégis ennek a művészeti ágnak jósolja a legnagyobb jövőt az empátiát fejlesztő mentálhigiénés programokban, a film lélektani tartalmaival elképzelhető , jótékony manipuláció" okán." Emellett röviden ismerteti a művészetterápiák (közös rajzolás, olvasás, videózás, filmezés, zene-, ill. táncterápia, pszichodráma) empátiát fejlesztő hagyományát is." VIZUALITÁS AZ IRODALOMBAN, IRODALOM A VIZUÁLIS MŰFAJOKBAN A művészetek közül az irodalom a par excellence nyelvi művészet, mégis a vizualitás, az emlékezetből érkező, vagy a befogadás során ott felidézett képsorok alapvető kísérő elemei az irodalmi mű születésének és befogadásának. A filmművészet, különösen az 1960-as évek francia filnművészete szándékosan játszik a nyelvi és képi narratíva, elbeszélésmód kölcsönhatásaival, a filmművészet sajátos produktumait teremtve meg ezáltal. A 20. századig, legalábbis az Artaud által nyugati 6 Uo., 318. 17 Uo., 320. 18 Uo., 323. © Uo., 323. +16 +

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1867 px
Kép magassága
2671 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
899.87 KB
Permalinkből jpg
022_000046/0017.jpg
Permalinkből OCR
022_000046/0017.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde