OCR Output

PUSZTINYA A PIACTÉREN

A kontemplatív és az aktív élet nem választhatók szét.

, Nemrég az egyik papunk így szólt hozzám: xAzt mondod,
hogy mostanság senki sem lehet valódi orosz pusztinyalakó.
Senki sem képes követni az orosz pusztinyalakót.x Majd
megkérdezte: »Mi van akkor a mi sajât pusztinyalakéinkkal?
Hogyan válhatnak a szó igazi értelmében vett pusztinyala¬
kókká?x Ezt válaszoltam neki:

Rendben. Nézd, a római katolikus hitnek vagy jobban
mondva a latin egyháznak mindenhol megvan a maga tör¬
ténete remetékkel. Ha visszamész az apostoli vagy az apos¬
tolokat követő időbe, rengeteg embert találsz, akik magányos
életformát folytattak. Egy ideig az emberek nem hívták őket
remetéknek. Azt hiszem, a magányosak" szót használták rájuk,
ami imádságos férfit, imádságos nőt jelentett.

Példának okáért ott van Sienai Szent Katalin, aki megíté¬
lésünk szerint ilyen magányos életet élt. Azzal kezdte, hogy
elsajátította a magányban töltött életet egy lépcsőfeljáró alatt
élve, és elfogadva, hogy az anyja elűzte őt. Nos, elég hamar
szóltak neki, hogy jobban tenné, ha valamit tevékenykedne.
Talán az édesanyja ki akarta házasítani, nem tudom, de szol¬
gáló lett belőle, aki minden házimunkát elvégzett a családja
számára, miközben továbbra is »maganyban« élt.

Mármost, neki ez az elképzelés nagyon kedvére volt.
Úgy értem, az körvonalazódott benne, hogy dolgoznia kell
a családjáért és az éjszakát imádságban tölteni. Ezt követően
Krisztus beköltözött az életébe. Azt mondta Szent Katalin¬
nak, hogy túl kell lépnie családi otthonán, és ki kell moz¬

" Görögül: anacboréta. Szó szerint visszavonultan élőket jelentett, ké¬

sőbb pedig a magányosan élő sivatagi remetékre alkalmazták. (4 ford.)

85