OCR Output

PUSZTINYA

elvonulásra, hogy meghaljatok Krisztusért, hogy szintén őérte
támadhassatok föl."

Egy második levél:

,Miként a legutolsó levelemben ígértem, folytatom azon
igyekezetemet, hogy elmagyarázzam neked a pusztinya
lelkületét, s hogy miként közelítsünk hozzá. Mivel valóban
a Madonna Háza történetének egyik legfontosabb pillanata
az, hogy integrálni tudjuk a pusztaság tapasztalatát, noha ez
lehet, hogy nem szembetűnő számodra.

Krisztusnak és az ő egyházának örök paradoxona folyta¬
tódik. Egyfelől az Anyaszentegyház látszólag lazított a böj¬
tölésre és az önmegtartóztatásra vonatkozó szabályokon.
Másfelől a pápa heves sürgetéssel hív minden jóakaratú em¬
bert Isten egész családjában, hogy tartsanak bűnbánatot, és
minden lehetséges módon végezzenek jó cselekedeteket az
Úr színe előtt.

Ellentmondás? Talán. De nem az, ha végiggondolod, hi¬
szen az Anyaszentegyház megérti, hogy korunkban, amikor
tombol a létért való küzdelem, a hideg- és a valódi háború,
a bizonytalanság, a heves utasforgalom a maga azonnali klí¬
maváltoztató hatásával, mindezek megkövetelik a merev böjti
előírások eltörlését. Mivel a modern ember nem olyan, mint
elődje, aki túlnyomórészt vidéki, biztonságos, jól meggyöke¬
rezett, békés egzisztenciával bírt.

Másfelől viszont a hivatalos étkezési előírások eltörlése
felszabadítja az emberi személyt. Kitárja Krisztus iránti szere¬
tetének ajtaját, és az ajtót annak megértéséhez, hogy keresztül
kell mennie a kenőzison (Önmaga kiüresítésén, hogy beteljen
Krisztussal). Szabadon hagyja az utat, hogy az ember szabad

50