Direkt zum Inhalt
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu
AnmeldenRegistrieren
  • Seite
Vorschau
arc_000134/0000

Keresni az újat szüntelen…: tanulmánykötet Halász Gábor tiszteletére

  • Vorschau
Series
Metszéspontok
arc_000134/0330
  • Seite
Seite 331 [331]
  • Vorschau
  • Permanenten Link anzeigen
  • JPG
  • TIFF
  • zurück
  • Weiter
arc_000134/0330

OCR

330 LÉNÁRD SÁNDOR — CZETŐ KRISZTINA — ANTONI-ALT PETRONELLA Hogyan működnek a szakmai közösségek? Milyen formái azonosíthatók az iskolában a szakmai közösségeknek? A szervezeten belül számos szakmai műhely található, ezek alapvetően formális szervezeti egységként működési szabályzattal, döntési és felelősségi jogkörrel rendelkeznek. A formális közösségek explicit és implicit módon is szolgálják a szervezeten belüli tudásmegosztást és támogatják a pedagógusok személyes szakmai fejlődését és tanulását. Mindenki tagja valamely szakmai közösségnek, a legtöbb kolléga egyszerre több munkacsoportnak is tagja. A munkacsoportok rendszeresen, meghatározott időszakonként találkoznak egymással (órarendbe illesztve). Mi az a tartalmi tudás, ami itt a tanulás során létrejön? A pedagógusok szakmai autonómiája meghatározó, ami támogathatja a tanulási és fejlődési utak sokszínűségét és személyre szabott mivoltát. A formális képzések, tanfolyamszerű tanulási helyzetek mellett számos informális tanulási út is kirajzolódik. Különösen a tantestületi szobákban, a folyosókon gyakran elhangzó tapasztalatokat, észrevételeket, dörmögő kritikákat próbálják a szervezet számára becsatornázni azzal, hogy beadványok készítésére ösztönzik a kollégákat. Legjellemzőbb tartalmi tudás elemek: s módszertani jó gyakorlatok megosztása; s . egymástól, egymással tanulás (pl. mikrotanítás a szakmai munkacsoportban); + a pedagógiai kudarcokból, megélt sikertelenségből adódó tanulás; + mediäciö, konfliktuskezelés; + digitalis médszerek. A pedagógusok tanulásában, szakmai fejlődésében milyen támogató és gátló tényezők azonosíthatók? Támogató tényezők: + Autonömia: az iskolai mindennapokban, a tanításban a pedagógiai autonömia megelese. + Bizalom: az esetleges szakmai tévedések a fejlédés fontos alapkévei (ami magas szervezeti bizalomra utal). s . Kötődés: a kollégák között szoros kapcsolat van (akár baráti kötődések is). s Felelősség: a szervezeti tagok megélik, hogy felelős döntési helyzetekben vannak.

Strukturell

Custom

Image Metadata

Bild Breite
1867 px
Bild Höhe
2670 px
Bild Auflösung
300 px/inch
Dateigröße
922.28 KB
Permalink zum JPG
arc_000134/0330.jpg
Permalink zur OCR
arc_000134/0330.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

AnmeldenRegistrieren

Benutzeranmeldung

eduId Login
Ich habe mein Passwort vergessen
  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu