Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Page
Aperçu
arc_000134/0000

Keresni az újat szüntelen…: tanulmánykötet Halász Gábor tiszteletére

  • Aperçu
Series
Metszéspontok
arc_000134/0319
  • Page
Page 320 [320]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
arc_000134/0319

OCR

AÁ PEDAGÓGUSOK FOLYAMATOS SZAKMAI FEJLŐDÉSI MODELLJEINEK VIZSGÁLATA 319 Támogató körülmények A Kürt egyik alapvetése a , Rád szabott iskola, ezért a tanárokkal szembeni egyik legfontosabb elvárás, hogy minél inkább a diákok igényeire szabott legyen a tanulás folyamata az iskolában. Az iskola elsősorban abban kívánja támogatni a kollégákat, hogy a mindennapi munka, a továbbképzések, műhelymunkák eredményeképpen el tudja felejteni a lehető legnagyobb mértékben a tananyag-központúságot. A tantárgy csupán csak egy eszköz legyen arra, hogy a diáknak kaput nyisson a világba való belépésre egy együttműködő tanulás keretében. s Végzett pedagógus esetén azt tekintjük tanulásnak, ba a tanulóközpontúságban tud előrelépni. Azt nem tekintjük tanulásnak, ha a földrajztudományban ő elmélyed, akkor menjen földrajztudósnak, matematikusnak, az egy másik ügy. A tanulás magatartásváltozás, ellépek attól, hogy tananyagot adok le." (vezetői interjú, férfi) A pedagógusok tanulásának támogatása nagyon intenzíven jelenik meg az iskolában formális és informális keretek között egyaránt. Az év elején lehet jelentkezni továbbképzésekre, és ajánlani is lehet olyan témákat, melyben a tantestület közösen fejlődni szeretne. Erre az iskola vezetése nagyon nyitott és támogató, az látszik, hogy minél nagyobb a választás lehetősége ebben, annál erősebb a pedagógusi motiváltság, részvételi hajlandóság, „A kötelező képzés mellett lehetőség van egyéni kezdeményezésekre is, minden munkacsoportnak van elkülönített forrása belső képzésre, melyet megszavazunk és akkor elindul. Minél nagyobb az individuális szabadság, annál nagyobb a kedv a tanulásra." (munkacsoport vezetői fókuszcsoport, nő) Különös figyelmet kapnak az iskolába belépő új kollégák, akik mentort választanak maguknak, az ő munkájukat hospitálásokkal is segítik, majd három hónap után közös megbeszélést tartanak a mentorral, vezetővel és a munkacsoport vezetőjével, ahol a diákelégedettség mérésének adatai is beemelésre kerülnek. Az iskolai mentorrendszer ellenére nem minden mentorált érzi ennek a támogatásnak a folyamatos jelenlétét. s Ebben az iskolában kezdő vagyok, de nincs mentorom, de segítséget mindig tudtam kérni a kollégáktól, a vezetőmtől. Átbeszélünk pedagógiai szituációkat, helyzeteket. [Egy kolléga nevét említi]-val legszorosabb a munkakapcsolat, általában együtt szoktuk összekapdosni a gyerekeket." (mentoráltak fókuszcsoport, nő)

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1867 px
Hauteur de l'image
2670 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
1 MB
Lien permanent vers jpg
arc_000134/0319.jpg
Lien permanent vers OCR
arc_000134/0319.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu