Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Oldal
Előnézet
arc_000134/0000

Keresni az újat szüntelen…: tanulmánykötet Halász Gábor tiszteletére

  • Előnézet
Sorozat
Metszéspontok
arc_000134/0318
  • Oldal
Oldal 319 [319]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
arc_000134/0318

OCR

318 LÉNÁRD SÁNDOR — CZETŐ KRISZTINA — ANTONI-ALT PETRONELLA A közös tanulás és alkalmazás Ebben a szervezetben is jelen van a szervezett, explicit közös tanulás élménye, elsősorban a továbbképzések keretei között. Ezek többsége a kollégák által igényelt témákban szerveződik, van, akinek jobban elnyeri a tetszését, van akinek kevésbé (ilyen a kollégák által említett képzések voltak pl. az E vagy a kooperatív tanítás-tanulás képzés). Ezen alkalmak legfontosabb jellemzői, hogy az egész tantestület részt vesz rajta, segítve azt a folyamatot, hogy az új módszerek, szemlélet mindenki számára közös alapként jelenjen meg. A nagymintás kérdőíves vizsgálat is azt igazolta, hogy ebben az iskolában a pedagógusok nagyobb arányban érzik, hogy a szervezeti kultúra támogatja és elismeri az együttműködésüket, mint a többi vizsgált iskolában. A formális képzések, tanfolyamszerű tanulási helyzetek mellett számos informális és nonformális tanulási út is kirajzolódik. Különösen a tantestületi szobákban, a folyosókon gyakran elhangzó tapasztalatokat, észrevételeket, dörmögő kritikákat próbálják a szervezet számára becsatornázni azzal, hogy beadványok készítésére ösztönzik a kollégákat. „Ennek a munkamédszere az alábbi: a tanáriban kezdődik, tanárok beszélgetnek egymással, vagy a közös Facebook csoportban is fel szoktak merülni gondolatok, amik a munkacsoportok elé kerülnek. Ha operatív dolog, akkor a vezetőség felé kerül beterjesztésre, ha szemléleti, akkor a Gondolkodók Társasága elé, de a legvégén a munkatársi közösség fogadja el (ide már általában kidolgozott előterjesztés kerül)." (vezetői interjú, nő) A tanárok intenzív közös tanulását mutatja a rendszeres, aktív munkacsoporti jelenlét is, ahol folyamatában nyílik mód egymás munkájának megismerésére (pl. közös hospitálás) vagy egymás tanítására (pl. mikrotanítás). „A Termeszek munkacsoportban most éppen mikrotanítás folyik, a pedagógus a kollégákon keresztül mutatja be, azt az adott tanegységet, módszert, amit az órán a diákokkal alkalmazott." (munkacsoport vezetői fókuszcsoport, nő) Az intézmény szellemisége, értékei is a sok közös tanári együttlét, beszélgetés, vita során fejlődik, terjed. Egyes kollégáknál egyénileg is előfordul a változás, de a legnagyobb hatással a tanári attitűd változásban a közös műhelymunkák tűnnek a leginkább eredményesnek. 2. .komoly tanulási terepnek tekinthetők a munkacsoport ülések, de a Gondolkodók Társaságának a beti háromórás együttléte különösen, abol folyamatosan pedagógiai kérdések, dilemmás szituációk kerülnek megvitatásra, majd formális döntéssé." (vezetői interjú, férfi)

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1867 px
Kép magassága
2670 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1.07 MB
Permalinkből jpg
arc_000134/0318.jpg
Permalinkből OCR
arc_000134/0318.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde