Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Oldal
Előnézet
arc_000134/0000

Keresni az újat szüntelen…: tanulmánykötet Halász Gábor tiszteletére

  • Előnézet
Sorozat
Metszéspontok
arc_000134/0317
  • Oldal
Oldal 318 [318]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
arc_000134/0317

OCR

AÁ PEDAGÓGUSOK FOLYAMATOS SZAKMAI FEJLŐDÉSI MODELLJEINEK VIZSGÁLATA 317 Személyes gyakorlatok megosztása A legtöbb kolléga egyszerre több munkacsoportnak is tagja, melyek rendszeresen, meghatározott időszakonként találkoznak egymással, ahol elvárásként is megjelenik a pedagógiai gyakorlat megosztása. A munkacsoportok minden tudományterületen hetente üléseznek (órarendbe illesztett program), havonta egyszer, önkéntes alapon tartják meg a Pedagógiai Műhelyt, fókuszában jó gyakorlatok megosztása és esetmegbeszélés áll. „A Pedagógiai Műbely általában előre meghatározott téma köré épül, különösen hasznos benne, hogy minden munkacsoportból érkeznek kollégák, akiket jó hallgatni, mert így újabb és újabb szempontok kerülnek elő"? (vezetői interjú, nő) 5 A munkacsoport üléseken anyagokat, módszereket osztunk meg egymással (például a szöveges értékelés megírása), ami számos új szempontot adott mindenkinek." (munkacsoport vezetői fókuszcsoport, férfi) A szervezetben a pedagógusok az újító ötleteiket számos formában meg tudják mutatni, Egyrészt a tanárok nagy módszertani szabadsággal rendelkeznek, így az osztálytermi tanítás során az általuk elképzelt megoldásokat alkalmazhatják, még olyan módszert, is mely elsőre nem is illeszkedik az iskola pedagógiai szemléletébe. ,:..4 gyerekek nem tudtak mit kezdeni ezzel a viszonylag nagy szabadsággal, 2—3 hónap után szétfolytak, jó volt a viszony, de semmilyen gyengébb pedagógiai eszköz nem segített, nem tudtak mit kezdeni azzal, hogy nincs következménye a tetteiknek (vagy a nem cselekvésnek) [...] erős diktatórikus közeg segített nekik: minden órán dolgozat, csak akkor szólalhattak meg, ha feltették a kezüket, nem ülhettek egymás mellé stb." (egyéni tanári interjú, férfi) Amennyiben egy változtatás jóváhagyása a munkacsoport hatáskörébe tartozik, akkor ott döntenek, ha nem, akkor a megfelelő fórum elé kell vinni a döntést. s Olyan, bogy valaki valamit szeretne előterjeszteni, és ezt nem tudná, olyan nincs. Olyan, hogy valaki valamit szeretne, és a megfelelő fórum nem fogadja el a javaslatát, olyan persze előfordul." (vezetői interjú, férfi) Ezt megerősítve, a kvantitatív eredmények is azt mutatják, hogy a pedagógusok egyéni innovációs aktivitása szignifikánsan magasabb a vizsgálatban résztvevő többi pedagógus átlagához képest.

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1867 px
Kép magassága
2670 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
978.59 KB
Permalinkből jpg
arc_000134/0317.jpg
Permalinkből OCR
arc_000134/0317.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde