OCR
LÉNÁRD SÁNDOR!" — CZETŐ KRISZTINA? — ANTONI-ALT PETRONELLA? A PEDAGOGUSOK FOLYAMATOS SZAKMAI FEJLODESI MODELLJEINEK VIZSGALATA — egy iskolai esettanulmány eredményei ÁBSZTRAKT Az esettanulmanyt a MoTeL (Models of Teacber Learning — A pedagógusok folyamatos szakmai fejlődési modelljeinek vizsgálata a köznevelési rendszer, a szervezet és az egyén szintjén)" kutatás keretében készítettük. A terepmunka során 2021 tavaszán — a járványhelyzet miatt — online volt lehetőségünk bekapcsolódni az intézmény életébe. Kutatásunkban dokumentumelemzést, vezetői (N=4+1) és egyéni pedagógusi (N-4) interjúkat, valamint fókuszcsoportos interjúkat (mentoráltakkal, mentorokkal, mesterpedagógusokkal, munkacsoport-vezetőkkel és diákokkal) készítettünk, munkacsoport értekezleteken vettünk részt (7 alkalommal) azzal a céllal, hogy választ találjunk arra a kérdésre, hogy hogyan működnek a szakmai közösségek? Ezen belül továbbá kíváncsiak voltunk arra, hogy 1. milyen formái azonosíthatók az iskolában a szakmai közösségeknek, 2. ai az a tartalmi tudás, ami itt a tanulás során létrejön, 3. a pedagógusok tanuläsäban, szakmai fejlődésében milyen támogató és gátló tényezők azonosíthatóak, 4. melyek azok a szervezeten belüli és kívüli tényezők, melyek támogatják, illetve gátolják a szakmai közösségekben zajló tanulási folyamatokat. A folyamatos szakmai fejlődés és tanulás, valamint a tanuló szakmai közösség elméleti keretrendszerében értelmezzük a Kürt Alapítványi Gimnázium gyakorlatát, s törekszünk elméleti modellek azonosítására. Kulcsszavak: folyamatos szakmai fejlődés és tanulás, tanuló szakmai közösség, MoTeL, esettanulmány Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar Eötvös Loránd Tudományegyetem, Pedagógiai és Pszichológiai Kar aK 18 pályázati program finanszírozásában valósul meg.