Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Page
Preview
arc_000134/0000

Keresni az újat szüntelen…: tanulmánykötet Halász Gábor tiszteletére

  • Preview
Series
Metszéspontok
arc_000134/0308
  • Page
Page 309 [309]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
arc_000134/0308

OCR

308 K. NAGY EMESE ÖSSZEFOGLALÁS Írásunk célja annak bemutatása volt, hogy a Stanford Egyetemen kidolgozott Complex Instruction hogyan segítette a magyar Komplex Instrukciós Program megalkotäst, az inquiry into the Stanford Teacher Education Program (STEP) és CI hogyan hatott a magyar köz- és felsőoktatásra, illetve projekt formájában hogyan valósult meg egy magyarországi oktatási reform, amely pilot keretek között két magyar egyetem tanárképzésében és tanártovábbképzésében kipróbálásra került. A STEP segítségül szolgált a magyar pedagógusképzés reformjának az elindításához, amelynek középpontjában a gyakorlatorientáltabb, a módszertanra jobban fókuszáló képzés áll. A reform a kipróbálás szakaszába lépett, illetve 2022-től országos kiterjesztése várható. Bemutattuk a Komplex Instrukciós Programot és az abból ,kinőtt" Komplex Alapprogramot. Mára egyértelművé vált, hogy a Komplex Instrukciós Program és a Komplex Alapprogram sikeressége több tényező függvénye. Az osztálytermi hatékonyságot befolyásolják a pedagógusok személyiségjegyei, képességei, készségei, pedagógiai döntésüket pedig meghatározzák a tapasztalataik útján szerveződő attitűdjük, az elköteleződét és ideológiát tükröző nézeteik és a cselekvést irányító tudásuk. A Komplex Instrukciós Programnak (és a Komplex Alapprogramnak is), mint bármelyik más, az oktatásban megjelenő innovációnak az elfogadása azért nehéz, mert a pedagógusok nézetei nagyrészt stabilak és ellenállnak a változásoknak (Fazekas 2021; Pálfi 2021). Emiatt a pedagógusok tanulástámogatásának a célja, hogy szemléletbeli és pedagógiai, módszertani váltás következzen be minden tanuló, de kiemelten a tudásban és szocializáltságban heterogén tanulói csoportok sikeres nevelésének-oktatásának a tekintetében. A program alkalmazásának a sikeréhez nem elég az egyén szintjén zajló változás, hanem szükség van egy intézmény szervezeti kultúrájának a változására is. A KIP azokban az iskolákban sikeres, ahol mind a vezető, mind a pedagógusok megfelelő tudással rendelkeznek a nevelés-oktatás folyamatairól, és ahol ezt a szakmai tudását folyamatosan fejlesztik. A helyi igények szintén fontos szerepet játszanak a program sikerében, amely mellett kulcsfontosságú tényezőként emeljük ki a kommunikációs stratégia kidolgozását és meglétét (K. Nagy 2015). IRODALOMJEGYZÉK Falus Ivän; K. Nagy Emese (szerk.) 2018. A hazai pedagöguskepzesi rendszer helyzete nemzetközi összebasonlításban. Kézirat a politikai döntéshozók számára. Budapest. Fazekas Ágnes (szerk.) 2021. Innováció az oktatásban. Az Innova kutatási projekt záró kötete. Akadémiai Kiadó, Budapest

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1867 px
Image height
2670 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
1.13 MB
Permalink to jpg
arc_000134/0308.jpg
Permalink to ocr
arc_000134/0308.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu