OCR
224 KOPP ERIKA — PESTI CSILLA Pacheco, J. A. 2012. , Curriculum Studies: What is the Field Today?” Journal of the American Association for the Advancement of Curriculum Studies (JAA ACS) 8. sz. https://doi. org/10.14288/jaaacs.v8i0.187713 Paine, L.; Zeichner, K. 2012. „Ihe Local and the Global in Reforming Teaching and Teacher Education.” Comparative Education Review, 56. évf., 4. sz., 569-583. https:// doi.org/10.1086/667769 Pesti, Cs.; Gordon Gyéri, J.;; Kopp, E. 2018. , Student teachers as future researchers. How do Hungarian and Austrian initial teacher education systems address the issue of teachers as researchers?” CEPS Journal, 8. évf., 3. sz. 35-57. Pesti, Cs.; Rapos, N.; Nagy, K.; Bohan, M. 2017. „Analysis of learning outcome-based teacher training programmes — development experiences in Hungary.” Acta Paedagogica Vilnensia. 38. sz. 58-76. DOI:10.15388/ActPaed.2017.38.10791 Plomp, T.; Nieven, N. (eds.) 2013. Educational design research. Part A. An introduction. Enschede, Slo Putnam, R. T.; Borko, H. 2000. , What do new views of knowledge and thinking have to say about research on teacher learning?” Educational Researcher, 29. évf., 1. sz. 4-15. DOI: 10.2307/1176586 Rasmussen, J.; Bayer, M. 2014. ,Comparative study of teaching content in teacher education programmes in Canada, Denmark, Finland and Singapore.” Journal of Curriculum Studies, 46. évf., 6. sz. 798-818. https://doi.org/10.1080/00220272.2014.927530 Robertson, S. L. 2012. ,,Placing Teachers in Global Governance Agendas. Comparative Education Review, 56. évf., 4. sz. 584-607. https://doi.org/10.1086/667414 Rychen, D. S.; Salganik, L. H. 2003. Key competencies for a successful life and a well-functioning society. Hogrefe & Huber, Géttingen Sallai János 2012. A globalizáció egyik legnagyobb biztonsági kihívása: a felmelegedés. In Gaál, Gyula; Hautzinger Zoltán (szerk.) Tanulmányok A biztonság rendészettudományi dimenziói — változások és hatások című tudományos konferenciáról. Magyar Hadtudományi Társaság, Hatarér Szakosztaly, Pécsi Szakcsoport, Pécs 207-211. Sáska Géza 2015. , Az elmúlt két évtized pedagógusképzési reformküzdelmei, kreditekben elbeszélve.” Magyar Tudomdny, 176. évf., 7. sz. 819-827. Schriewer, J. 2017. World Culture Re-Contextualised. Meaning Constellations and PathDependencies in Comparative and International Education Research. Taylor & Francis https://books.google.hu/books?id=7mtQDwAAQBAJ Sorensen, T. B.; Dumay, X. 2021. ,The Teaching Professions and Globalization. A Scoping Review of the Anglophone Research Literature.” Comparative Education Review, 65. évf., 4. sz., 725-749. https://doi.org/10.1086/716418 Steiner-Khamsi, G. 2010. „Ihe Politics and Economics of Comparison.” Comparative Education Review, 54. évf., 3. sz. 323-342.