Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Page
Preview
arc_000134/0000

Keresni az újat szüntelen…: tanulmánykötet Halász Gábor tiszteletére

  • Preview
Series
Metszéspontok
arc_000134/0069
  • Page
Page 70 [70]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
arc_000134/0069

OCR

MÉLTÁNYOSSÁG AZ OKTATÁSBAN 69 az OECD-átlagot. Vagyis a társadalmi háttérből eredő egyenlőtlenségek mérséklése nagy valószínűséggel javítaná a tanulói teljesítményeket, az eredményességet. Ennek egyik lehetséges eszköze a mérési eredmények mélyebb elemzéséből (is) körvonalazódó oktatáspolitikai következtetések levonása, a stratégiai fókuszok kidolgozása és következetes gyakorlatba ültetése a szakmai diskurzus és kontroll folyamatos fenntartása mellett. A másik eszköz, amit szükségesnek tartunk kiemelni, az a szülő és az iskola közelítése, a szülők aktív bevonása az iskolai életbe, a szülői szerepvállalás ösztönzése, erősítése. A PISA eredményei egyértelműen megerősítik ezt, hiszen a szülői gondoskodás és érdeklődés, a gyermekkel együtt eltöltött idő, a tanulási, művelődési szokások kisgyermekkori előkészítése, támogatása mind-mind pozitívan befolyásolja a későbbi iskolai életutat. Fontos kiemelni, hogy a társadalmi háttér jellemzői befolyásolják azt, hogy a szülő mennyit foglalkozott otthon gyermekével az iskoláskor előtt, ugyanakkor a háttérjellemzők kiszűrése után is megmarad a szülői támogatás pozitív hatása. IRODALOMJEGYZÉK Araujo, Luisa; Saltelli, Andrea; Schnepf, Sylke V. 2017. „Do PISA data justify PISA-based education policy?” International Journal of Comparative Education and Development, 19. evf., 1. sz. 20-34. https://doi.org/10.1108/IJCED-12-2016-0023 Balázsi Ildikó; Ostorics László; Szalay Balázs; Szepesi Ildikó; Vadász Csaba 2013. PISA 2012. Összefoglaló jelentés. Oktatási Hivatal, Budapest Belinszki Bálint; Szepesi Ildikó; Takácsné Kárász Judit; Vadász Csaba 2020. Országos kompetenciamérés 2019. Országos jelentés. Budapest, Oktatási Hivatal. https://www.oktatas. hu/pub. bin/dload/kozoktatas/meresek/orszmer2019/Orszagos jelentes 2019.pdf Berényi Eszter 2019. A szegregációs jéghegy csúcsa. In Fehérvári Anikó; Széll Krisztián (szerk.): Új kutatások a neveléstudományokban, 2018. Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések. L Harmattan Kiadó, Budapest, 301-323. Cohen, Jonathan; McCabe, Elizabeth M.; Michelli, Nicholas M.; Pickeral, Terry 2009. "School climate: Research, policy, practice, and teacher education." Teacbers College Record, 111. évf., 1. sz. 180-213. https://doi.org/10.1177/016146810911100108 Csaké Mihaly 2004. ,,Iftsag és politika.” Educatio, 13. évf., 4. sz. 535-550. Csapó Benő 2000. Az oktatáskutatás a minőség szolgálatában. In Wintermantel István (szerk.) A minőség teremtése. Tanulmányok az oktatási minőségfejlesztésről. Magyar Gallup Intézet, Budapest, 60-87. http://publicatio.bibl.u-szeged.hu/11290/7/2000_Csapo_minoseg.pdf Engzell, Per; Frey, Arun; Verhagen, Mark D. 2021. "Learning Loss Due to School Closures During the COVID-19 Pandemic.” Proceedings of the National Academy of Sciences, 118. evf., 17. sz. e2022376118. https://doi.org/10.1073/pnas.2022376118

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1867 px
Image height
2670 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
1.13 MB
Permalink to jpg
arc_000134/0069.jpg
Permalink to ocr
arc_000134/0069.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu