Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000171/0000

Diploma és bölcső között. Gyermeket nevelő hallgatók a felsőoktatásban

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Author
Biró Enikő, Drjenovszky Zsófia, Hegedűs Rita, Hires-László Kornélia, Mikó Fruzsina, Sántha Ágnes, Sztáray Kézdy Éva, Tóth-Batizán Emese
Title (EN)
Between Diploma and Cradle. Student-parents in higher education
Field of science
Társadalomtudományok / Social sciences (12740), Szociológia / Sociology (12846)
Series
Károli könyvek. Tanulmánykötet
Type of publication
tanulmánykötet
022_000171/0038
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 39 [39]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000171/0038

OCR

A CSALÁDOS HALLGATÓK VIZSGÁLATÁRA VONATKOZÓ KUTATÁS MÓDSZERTANA során az offline és az online lebonyolítás előnyeit és hátrányait figyelembe véve kell a döntést meghozni: míg az online forma megkönnyíti a találkozók szervezését és lebonyolítását, mivel nincs szükség fizikai helyszínre, és könnyebb időpontokat egyeztetni, továbbá a hang- és képfelvétel is adott, tehát idő- és költséghatékony megoldás, számolni kell a felmerülő technikai problémákkal és azzal, hogy a csoportdinamikai mechanizmusok csak korlátozottan jelennek meg, így a beszélgetés lendülete és érzelmi intenzitása is redukálódik." A beszélgetést egy képzett, lehetőség szerint a témában járatos szakember, a moderátor készíti elő és vezeti, továbbá a beszélgetésekről készült hang- és képfelvétel átirata alapján elemzi is. A jó moderátornak képesnek kell lennie egyrészt a spontán, kötetlen, informális légkör megteremtésére, másrészt a beszélgetés kézben tartására, a fókusz megtartására és a nehéz esetek, problémás helyzetek kezelésére. A különböző résztvevők között a moderátornak egyensúlyt kell teremtenie, hogy mindenki egyformán szóhoz jusson, és elősegítse az őszinte, új gondolatok megfogalmazását. Ezt nyitottságával, érdeklődésével is elő tudja segíteni." Nagyon fontos, hogy a moderátor nem ítélkezhet, nem véleményezheti az elhangzottakat. Továbbá nem feladata, hogy az esetlegesen elhangzó téves, a valóságnak nem megfelelő információkat korrigálja. A beszélgetés során végig bátorítónak és semlegesnek kell maradnia, hogy minden résztvevő saját percepciója, tapasztalata, véleménye megfogalmazódhasson. A fókuszcsoportok résztvevőit általában nem valószínűségi mintavétellel választják ki, hanem a toborzás során a kutatási kérdés szempontjából releváns kritériumok alapján, majd egy előzetes szűrést követően alakulnak ki a csoportok. A szűrőkérdőív célja, hogy minden résztvevő megfeleljen a kutatás célcsoportjára vonatkozó pontos kritériumoknak. A nem valószínűségi, szakértői mintavétel következtében a kutatás mintája nem reprezentálja a vizsgálati populációt, így a kutatás eredményei statisztikai értelemben nem általánosíthatóak a teljes célcsoportra. Azonban a beszélgetés során megfogalmazott vélemények, attitűdök összesítésével és elemzésével feltárhatjuk az adott jelenség diverzitását, különféle változatainak körét és a lehetséges mintázatokat, így a kapott eredmények variációalapú általánosíthatóságáról beszélhetünk." $ Sztáray Kézdy — Szvetelszky: Távolléti fókuszcsoportok, 94; Síklaki: Vélemények mélyén, 125. 7 Vicsek: Fökuszcsoport, 212-130; Schleicher: Kvalitativ kutatäsi mödszerek, 65-66; Siklaki: Velemenyek melyen, 67-69, 102-109. 8 Vicsek: Fökuszcsoport, 240. «37 +

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1867 px
Image height
2670 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
1.18 MB
Permalink to jpg
022_000171/0038.jpg
Permalink to ocr
022_000171/0038.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu