Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000167/0000

Csoportmunka és közösségfejlesztés. A szociálpedagógia kontextusában

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
Hadnagy József
Title (EN)
Group Work and Community Development. In the context of social pedagogy
Field of science
Szociális innováció / Social innovation (12868), Szociálpolitika, szociális munka és jólét / Social policies, work and welfare (12847), Társadalmi kérdések / Social issues (12867)
Series
Eszterházy Könyvtár. Monográfia
Type of publication
monográfia
022_000167/0044
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 45 [45]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000167/0044

OCR

1. Szociálpedagógia és a szociálpedagógus által működtetett csoportmunka sajátosságai | 43 van szó, hiszen a feltétel nélküli pozitív elfogadás légkörének köszönhetően az egyén úgy vállalhatja véleményét a többiek előtt, hogy annak nincsenek következményei (nincs osztályzat, csak a csoport létezik vonatkoztatási keretként). Természetesen az oktatás szervezési módjai is nagyban hozzájárulnak az egységesség és a differenciáltság megteremtéséhez, így van nagy jelentősége annak, hogy milyen célt és tartalmat szánunk annak a csoportmunka-fogalomnak, amelyről gondolkodunk. A pedagógiában használt csoportmunka során megkülönböztetünk , elsődlegesen nevelési céllal vagy elsődlegesen oktatási céllal szerveződött csoportokat" (M. Nádasi, 1986). A nevelő célzatú csoportmunka G. Donáth (1980) szerint közelebb áll a szociális csoportmunkához, hiszen ott a kortársak egymásra hatásáról van szó, ahol egymást bátorítják, erősítik, aktivizálják, miközben a pedagógus is jelen van a beszélgetéseken, és viselkedésével, véleményével befolyásolhatja a gyermekek értékítéleteit. Ez a légkör azonban nyitottabbá teszi a gyermeket a vélemények kinyilvánítására és befogadására. Ezeknek a csoportoknak különböző változatairól tesz említést több szerző (pl. nyitott csoport, zárt csoport, cél-csoport, mikrocsoport, szabad csoport). Mindegyikre jellemző, hogy ezek a csoportok nem, vagy csak esetlegesen kapcsolódnak az oktatási folyamathoz. Az oktatási célból működtetett csoportok létrejötténél nagyon fontos a csoportszervezés, csoportképzés mikéntjének alakulása, illetve a feladat kiadása, amire több kutató is felhívta a figyelmet (Buzás 1980). A feladat fontossága a szociális csoportoknál is elsődleges lesz, ám a feladatok bevitelét a csoportvezető részéről tájékozódás előzi meg, hiszen a csoport szociokulturális sajátosságainak megfelelő gyakorlattal közelíti meg azt a problémát. Az oktatás során használt csoportmunka tulajdonképpen közvetett pedagógiai hatásként érvényesül pedagógus és tanuló viszonyában. A közvetett hatás lényege az, hogy , a közösségi hatások tervszerű irányításával a közösségen keresztül hatunk az egyénre" (Bábosik és M. Nádasi 1975). A közvetett hatásban fontos szerephez jut a létrejött kollektíva, amelynek kialakulási folyamata a következő: e , A kollektíva kialakulásának célját a nevelő meghatározza." e , A kollektíván belül szerepekhez jutnak a tagok, mely során a pedagógus a pozitív szereplőket erősíti." e , Teljes értékű kollektíva alakul ki, társadalmilag pozitív célok, perspektívák, a közösség tagjainak aktív felelősségteljes viselkedése, kollektív öntudat, optimista csoportlégkör,

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1867 px
Hauteur de l'image
2671 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
1.19 MB
Lien permanent vers jpg
022_000167/0044.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000167/0044.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu