Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000167/0000

Csoportmunka és közösségfejlesztés. A szociálpedagógia kontextusában

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Author
Hadnagy József
Title (EN)
Group Work and Community Development. In the context of social pedagogy
Field of science
Szociális innováció / Social innovation (12868), Szociálpolitika, szociális munka és jólét / Social policies, work and welfare (12847), Társadalmi kérdések / Social issues (12867)
Series
Eszterházy Könyvtár. Monográfia
Type of publication
monográfia
022_000167/0012
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 13 [13]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000167/0012

OCR

Előszó ] 11 elméletét összefűző részt, mert ezzel ráirányíthatjuk a figyelmet az itt megjelenő törvényszerűségekre; a módszertan későbbi kidolgozásával pedig hozzájárulhatunk a közösségi munka elméleti és módszertani szakirodalmának színesítéséhez is. A két - főleg elméletet felvonultató - szakmai cikk után egy olyan csoportmunka-módszertan megvalósulását bemutató tanulmányt szerkesztettem a kötetbe, amely a tehetséggondozási folyamatban lehetőséget kínáló GYELVelemzés gyakorlati megvalósítását tartalmazza. Az Eszterházy Károly Katolikus Egyetemen működő Kepes György Szakkollégium kért fel egy olyan tréningre, amelynek során a szervezet optimális, célorientált és eredményes munkáját kellett fókuszba helyeznünk. A munkaforma csoport volt, hiszen a tréningjellegnek köszönhetően kiváló lehetőség kínálkozott arra, hogy a tagok irányított interakciók szervezése mellett képesek legyenek ránézni szervezetük működésére. Az egyik tematikus gyakorlat, módszer volt a GYELV-elemzés, amelyet egyébként a közösségfejlesztő munkában is használunk. Egy közösségfejlesztésben alkalmazott módszert használtam tehát úgy, hogy közben szociálpedagógusként a csoportmunka által megjelenő csoportdinamikai elemeket alkalmazva a tehetséggondozó szervezet együttműködésének javítása, a csoportkohézió növelése is megjelent célként és lehetőségként. Bízom abban, hogy a kötet e részének olvasása során több praktikus tanáccsal gazdagodik az olvasó, és a kötetben szereplő cikk alapján a szakember bátrabban vág bele egy olyan csoportmunkába, amelynek fókuszában a GYELV-elemzés módszere szerepel. A szociálpedagógus által használt munkaformák közül eddig a csoportmunka, továbbá a közösségi munka elmélete került a kötetbe. Megjelent egy konkrét csoportmunka bemutatása is, amely egy speciális módszer tematikája mentén szerveződött csoportmunkába engedett betekintést. A következő két tematikus cikk egy konkrét közösségfejlesztési folyamatot mutat be. A segítő szakmában jártas olvasó tudhatja, hogy szakmánkat inkább az egyénekkel, családokkal végzett munka jellemzi; a terepen a munkaformák közül igazoltan a közösségi munka kerül leginkább háttérbe. Kevesebb csoportmunka jelenik meg, a terepen végzett közösségfejlesztő munka elenyésző, így az oktatásban is nagyon sok nehézséget jelent a közösségi munka oktatása. A kötetben szereplő következő két cikk ezt a hiányt hivatott pótolni, hiszen egy olyan közösségfejlesztési folyamatot mutatok be, amely végigkíséri az olvasót az elméleti megalapozástól a gyakorlati megvalósítás egyes kiemelt állomásain át az eredmények láthatóvá válásáig. A negyedik cikkben bemutatom a közösségi munka elméletének és gyakorlatának legfontosabb elemeit, hiszen a közösségi alapú szolgáltatásfejlesztés kerül a középpontba. Terepen végzett munkáim során arra a felismerésre

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1867 px
Image height
2671 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
1.31 MB
Permalink to jpg
022_000167/0012.jpg
Permalink to ocr
022_000167/0012.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu