5. Elegedetlensegtöl a konstruktiv társadalmi részvételig.
Közössegfejlesztesi folyamat az egri Szala värosreszben 151
5.1. Társadalmi részvétel és közösségfejlesztés 151
5.2. A közösségfejlesztés helyszíne: a Szala 152
5.3. A közösségi munka elindulása - a felkérés 155
5.4. A közösségfejlesztés folyamata 156
5.4.1. Tájékozódás, megfigyelés 156
5.4.2. Interjú 156
5.4.3. Nyilvános beszélgetés - a fórum 157
5.4.4. Az ajtótól ajtóig kérdőív elkészítése 160
5.4.5. Névadás, identitáserősítés - létrejön a SZATECS 161
5.4.6. Folyamatos fórumok és közösségi akciók 164
5.5. Eredményeink - az együttműködés első két évének tükrében 167
5.6. Tapasztalati összegzés
a közösségfejlesztési folyamatra vonatkozóan 168
Irodalomjegyzék 170
III. KUTATÁS, KÉPZÉSFEJLESZTÉS 171
6. Szociälpedagögus-kepzes Egerben. Csoportmunka kepzesi modell 173
6.1. Kia szociälpedagögus? 173
6.2. Csoportmunka-felfogäs a szociälpedagögus munkäjäban 174
6.3. A szociälpedagögiai csoportmunka meghatärozäsänak tartalmielemei 174
6.4. Csoportmunka - k&pzesi modellek bemutatása 176
6.4.1. A csoportvezetöve väläs folyamatät támogató képzési modell 176
6.4.2. A konkret mödszer, technika elsajátítását segítő kiképzőcsoport 177
6.4.3. A problemacentrikus csoportmunka elsajätitäsät
támogató kiképzőcsoport 179
7. Egy kutatás eredményeinek hatása a közösségi munka tanegység
oktatására a szociálbpedagógus-képzésben 182
7.1. A lokalitástól a virtuális közösségekig 183
7.2. Szerveződési sajátosságok a közösségi hálózatok kialakulása során 183
7.3. Infokommunikációs technikai eszközökön keresztül létrejövő
közösségek szerveződési sajátosságai 186
7.4. A kutatäs eredmenyeinek hatäsa a szociälpedagögus-kepzesben
megjelenő közösségi munka tanegység tartalmára 191