OCR
+ EGYENSÜLYKERESES ES ERZELMI TÄMOGATÄS + tobbsége — 42%-uk szerint ,nagyon fontos”, mig 41,3%-uk „inkäbb fontos” — tartja lényegesnek, hogy ezek a képzések elérhetőek legyenek számukra. Ez azt jelenti, hogy összesen 98 hallgató, azaz 83,396 pozitívan viszonyul az ilyen jellegű fejlesztésekhez. Ezzel szemben csupán 15 fő (10,9%) gondolja úgy, hogy , inkább nem fontos", míg mindössze 8 fő (5,8%) velekedik ügy, hogy „egyältalän nem fontos" az ilyen képzések biztosítása. A hallgatók nyitottságát jól tükrözi az is, hogy amikor különböző tréningtémák iránti érdeklődésüket mértük fel (több válasz megjelölésének lehetőségével), csupán 12 fő (8,796) jelezte, hogy nem venne részt semmilyen tréningen. A legnépszerűbb témák közé a stresszkezelési technikák tartoztak, amelyet a válaszadók 69,690-a (96 fő) választott. Szorosan követi ezt akommunikáció és konfliktuskezeles, amelyre 95 fö (68,8%) tart igenyt. A munka és magánélet egyensülyänak kialakitäsa szinten jelentös erdeklödest vältott ki: a resztvevök közül 69 fö (50%) választotta ezt az opciót. Az érzelmi intelligencia fejlesztése is kiemelkedő érdeklődésre tart számot, 72 fő (52,2%) reszeröl. Ezek az adatok világosan mutatják, hogy a segítő hivatású hallgatók többsége fontosnak tartja a párkapcsolati és érzelmi készségek fejlesztését és aktív érdeklődést is mutat különféle ehhez kapcsolódó tréningek iránt. Ezzel összhangban elmondható, hogy a képzések tervezésekor érdemes lenne nagy hangsúlyt fektetni a gyakorlati készségeket fejlesztő, személyes kompetenciákat erősítő modulokra, különösen a stresszkezelés, konfliktuskezelés és az érzelmi intelligencia témaköreiben. ÖSSZEGZÉS A kutatás célja a segítő szakmák hallgatóinak párkapcsolati elvárásainak és támogatási preferenciáinak feltérképezése volt, különös tekintettel a szakmai terhelés és a formálódó identitás hatására. Az eredmények alapján a vizsgálat több fontos összefüggésre világított rá. A hallgatók válaszaiban kiemelt szerepet kapott az őszinteség, hűség és tisztelet mint alapvető párkapcsolati értékek. Ezek a preferenciák szorosan kapcsolódnak a segítő hivatásokban megkövetelt személyközpontú és etikus működéshez, amelyet a hallgatók szakmai és személyes kapcsolataikban is fontosnak tartanak. Az érzelmi támogatás kiemelt jelentősége megerősíti azt a feltételezést, hogy a segítő szakmák gyakorlói olyan párkapcsolatra vágynak, amelyben biztonságos érzelmi tér áll rendelkezésre a stressz és megterhelés feldolgozására. Ugyanakkor a válaszadók jelentős része úgy véli, hogy szakmájuk csak mérsékelten befolyásolja párkapcsolati elvárásaikat, ami arra utal, hogy törekednek + Al e