Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000158/0000

Fiatal kutatóink II. Az Egyetemi Kutatói Ösztöndíj Program a Károlin, 2024/2025

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Author
Balogh Péter, Bandor Zoltán, Bödő Krisztián, Csík Ádám Lajos, Dauner Bernát, Dorang Zsanett, Ipolyi Dóra, Kalauz Boróka Petra, Kovács Noémi, Mátyás Anna Réka, Mérész Anna, Páll László, Péntek Dániel Gábor, Prontvai Vera, Szabó Karina Brenda, Szabó Panni Luca, Szabó Szilárd Ferdinánd, Székely Botond Márk, Széll Veronika, Sziládi Levente Szabolcs, Tikász Ábel, Timári Krisztián Attila, Török Csanád, Veres Ábel Áron, Zatykó Zsófia
Title (EN)
Our Young Researchers II. The University Research Scholarship Program at Károli, 2024/2025
Field of science
Jogtudomány / Law (12870), Teológia / Theology (13036), Történettudomány / History (12970)
Series
Károli könyvek. Tanulmánykötet
Type of publication
tanulmánykötet
022_000158/0035
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 36 [36]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000158/0035

OCR

IPOLYI DÓRA a szerepek közötti határok kezelése döntő szerepet játszik a kiegyensúlyozott életvitel kialakításában. A segítő hallgatók — akik gyakran már a képzés alatt is dolgoznak a szakmában - esetében ezek a határok gyakran elmosódnak, ami növeli a szerepkonfliktus eselyet.!? Összességében elmondható, hogy a párkapcsolati működés, az érzelmi intelligencia fejlettsége és a szerephatár-kezelés minősége közötti összefüggések kiemelt jelentőségűek a segítő hivatású hallgatók jóllétének szempontjából, és megalapozzäk a vizsgälat elmeleti keretrendszeret.'* VIZSGÄLAT Kutatási kérdések és célkitűzések A vizsgálat célja a segítő hivatású hallgatók párkapcsolati preferenciáinak feltárása, valamint annak elemzése, hogy szakmai identitásuk, jövőképük és a segítő hivatásból fakadó pszichoszociális terhelés milyen hatással van párkapcsolati elképzeléseikre és kapcsolati igényeikre. A kutatás fókuszában emellett az érzelmi intelligencia és a társas támogatás fontosságának megítélése, valamint az ezek fejlesztésére irányuló igények feltérképezése áll. A vizsgálat alapvető kutatási kérdései a következők voltak: e Milyen értékeket tartanak elsődlegesnek egy párkapcsolatban, és ezek milyen sorrendben jelennek meg? e Milyen típusú támogatást tartanak legfontosabbnak a segítő hivatású hallgatók egy párkapcsolatban? e Hogyan jelenik meg a munka és a magánélet egyensúlya a válaszadók személyes tapasztalataiban? e Milyen jövőképpel rendelkeznek a hallgatók párkapcsolati szempontból a segítő hivatás gyakorlása mellett? e Mennyire tartják fontosnak a hallgatók, hogy oktatási vagy tréningprogramok segítsék a párkapcsolati kommunikációt és érzelmi intelligenciát? Mely témakörök iránt mutatnak érdeklődést az ilyen fejlesztő programok esetén? 8 S. C. Clark: Work/Family Boundary Theory: A New Theory of Work/Family Balance, Human Relations, vol. 53, 2000/6, 747-770. 14 G. Adams - S. Jex: Relationships Between Time Management, Control, Work-Family Conflict, and Strain, Journal of Occupational Health Psychology, vol. 4, 1999/1. 72-77. + 34 +

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1867 px
Image height
2670 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
939.09 KB
Permalink to jpg
022_000158/0035.jpg
Permalink to ocr
022_000158/0035.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu