Direkt zum Inhalt
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu
AnmeldenRegistrieren
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Vorschau
022_000158/0000

Fiatal kutatóink II. Az Egyetemi Kutatói Ösztöndíj Program a Károlin, 2024/2025

  • Vorschau
  • PDF
  • Zeige Metadaten
  • Permanenten Link anzeigen
Autor
Balogh Péter, Bandor Zoltán, Bödő Krisztián, Csík Ádám Lajos, Dauner Bernát, Dorang Zsanett, Ipolyi Dóra, Kalauz Boróka Petra, Kovács Noémi, Mátyás Anna Réka, Mérész Anna, Páll László, Péntek Dániel Gábor, Prontvai Vera, Szabó Karina Brenda, Szabó Panni Luca, Szabó Szilárd Ferdinánd, Székely Botond Márk, Széll Veronika, Sziládi Levente Szabolcs, Tikász Ábel, Timári Krisztián Attila, Török Csanád, Veres Ábel Áron, Zatykó Zsófia
Title (EN)
Our Young Researchers II. The University Research Scholarship Program at Károli, 2024/2025
Field of science
Jogtudomány / Law (12870), Teológia / Theology (13036), Történettudomány / History (12970)
Series
Károli könyvek. Tanulmánykötet
Type of publication
tanulmánykötet
022_000158/0026
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Seite 27 [27]
  • Vorschau
  • Permanenten Link anzeigen
  • JPG
  • TIFF
  • zurück
  • Weiter
022_000158/0026

OCR

s CIGÁNY FIATALOK FELSŐOKTATÁSI ÉLETÚTJA + Inkluzív szemléletmód Ha inklúzióról beszélünk, akkor a kulturális sokszínűséget olyan értéknek tekintjük, melyre befogadó társadalmat építhetünk." , Az inklúzió egy szemlélet: annak megértése, hogy nincsenek stöbbiekc, hogy minden gyerek más, és mindenkinek egyéni szükségletei, egyéni képességei vannak." A modell azt vizsgálja, mennyire támogatják a társadalmi folyamatok a kölcsönös befogadást. Az inklúzió folyamatos beavatkozás, amely az esélyegyenlőség és méltányosság biztosítására törekszik. Figyelembe veszi a társadalmi egyenlőtlenségeket, és kompenzáló intézkedésekkel segíti a hátrányos helyzetű csoportokat az egyenlő hozzáférés érdekében.? A cigányok inklúziója a kortárs elképzelésekben gyakran paternalista, mivel a cigányságot fejletlen, marginalizált csoportként kezelik, akiket be kell illeszteni a civilizált társadalomba. Ezzel szemben a társadalmi inklúzió olyan együttélési modell, amely a kölcsönös megismerésen és elfogadáson alapul. Meghaladja az asszimilációt és az integrációt is, mivel nem egy domináns struktúrához való alkalmazkodást vár el, hanem a különbözőségek egyenrangú együttélését támogatja." A paternalizmus korlátozza a cigány közösségek részvételét az őket érintő döntésekben, így jogaik gyakran alárendelődnek a képviseletüket ellátó szereplők érdekeinek. A szolgáltatók több előnyhöz jutnak, mint maguk a közösségek, ami gazdasági és társadalmi kiszolgáltatottsághoz vezet. A részvétel gyakran csak látszólagos, mivel a cigány szereplők kiválasztása sokszor külső jegyek és sztereotípiák alapján történik. Aki nem illeszkedik a , díszcigány" képbe, hátrányba kerülhet. Még a demokratikusnak tűnő cigány vezetésű szervezetek is gyakran csupán jelképes szerepet töltenek be." ” Varga Aranka: Multikulturalizmus - inkluziv oktatäsi rendszer, in Forray R. Katalin (szerk.): Ismeretek a romológia alapképzési szakhoz, Pécs, Bölcsész Konzorcium — Pécsi Tudományegyetem, 2006, 149. https://downbaba.hu/egyeb/bowling-szines-pottyok-testepito-verseny-harom-ut-az-inkluzivoktatas-megertesehez/ (Letöltes: 2024. november 27.) 29 Varga Aranka: Az inklúzió szemlélete és gyakorlata, Pécs, Pécsi Tudományegyetem. 2015, 65—67. 30 Vajda Adrienn: Európai romapolitika: egyenlőség, inklúzió és részvétel, Infojegyzet, 2022/20, 2. Rostas-Rövid-Szilvási: On Roma Civil Society. 2: ® w .25 +

Strukturell

Custom

Image Metadata

Bild Breite
1867 px
Bild Höhe
2670 px
Bild Auflösung
300 px/inch
Dateigröße
1.05 MB
Permalink zum JPG
022_000158/0026.jpg
Permalink zur OCR
022_000158/0026.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

AnmeldenRegistrieren

Benutzeranmeldung

eduId Login
Ich habe mein Passwort vergessen
  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu