Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000158/0000

Fiatal kutatóink II. Az Egyetemi Kutatói Ösztöndíj Program a Károlin, 2024/2025

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Author
Balogh Péter, Bandor Zoltán, Bödő Krisztián, Csík Ádám Lajos, Dauner Bernát, Dorang Zsanett, Ipolyi Dóra, Kalauz Boróka Petra, Kovács Noémi, Mátyás Anna Réka, Mérész Anna, Páll László, Péntek Dániel Gábor, Prontvai Vera, Szabó Karina Brenda, Szabó Panni Luca, Szabó Szilárd Ferdinánd, Székely Botond Márk, Széll Veronika, Sziládi Levente Szabolcs, Tikász Ábel, Timári Krisztián Attila, Török Csanád, Veres Ábel Áron, Zatykó Zsófia
Title (EN)
Our Young Researchers II. The University Research Scholarship Program at Károli, 2024/2025
Field of science
Jogtudomány / Law (12870), Teológia / Theology (13036), Történettudomány / History (12970)
Series
Károli könyvek. Tanulmánykötet
Type of publication
tanulmánykötet
022_000158/0024
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 25 [25]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000158/0024

OCR

s CIGÁNY FIATALOK FELSŐOKTATÁSI ÉLETÚTJA + Az interjúalanyokat arra kértem meg, hogy meséljék el élettörténetüket, majd az elmondottak kiegészítésére, a kutatási kérdések tükrében a személyes hátteret, a családot és a gyermekkort, az oktatást, a HBLF-Romaster Alapítványt és a mentorálást, valamint a véleményeket és a jövőbeli terveket érintő kérdéssort dolgoztam ki. A kutatás eredményei A kutatás eredményeként elmondhatjuk, hogy az interjúalanyok mindegyike mögött egy nagyon pozitív és támogató családi háttér áll: , A családom teljes mértékben támogatta az oktatásomat, fejlődésemet. A képességeimmel már kiskoromban tisztában voltak..." A cigány identitás különböző mértékben játszik szerepet a mintát adók körében. Az interjúban részt vevők közül hárman pozitívan, míg ketten semlegesen vagy inkább negatívan vélekednek cigányságukról. Ezen szemléletükben a családi környezetben tapasztalt minták játsszák a legmeghatározóbb szerepet: , Cigánynak lenni egy KÜLÖNLEGES dolog..." , Gyerekkoromban a roma identitás otthon el volt nyomva — kimondani sem lehetett, hogy cigányok vagyunk, a »roma« sz6 is tabu volt. Ez identitásválságot okozott: sokáig még virágos ruhát sem viselhettem, mert az »tül cigänyosnak« számított." Az interjúalanyok többsége már óvodás korában megtanult írni és olvasni. Ennek ellenére sokan közülük nem szívesen jártak óvodába, mivel gyakran hiányoztak a baráti kapcsolatok. Iskolai éveik során mindannyian kiváló tanulmányi eredményekkel rendelkeztek, és számos tanulmányi versenyen értek el sikereket. Ugyanakkor a , jó tanuló" szerep gyakran negatív élményeket is hozott számukra: kortársaik részéről megkülönböztetés, kirekesztés vagy akár csúfolódás is érte őket. Intézményi szergregációról az interjúban részt vevők közül ketten számoltak be: , Már akkor is 10096-ban cigány származású diákok jártak az iskolába." A mintát adó diákok sok esetben találkoztak a lemorzsolódás jelenségével a tanulmányaik során — mind a középiskolában, mind a felsőfokú oktatásuk során. A tudatosságuknak, kitartásuknak és a rezilienciájuknak köszönhetően ők maguk azonban kitartottak, és sikeresen teljesítették a tanulmányi kötelezettségeiket: A folyamatos tanulásomnak köszönhetően semmiből nem maradtam le, minden tárgyam időben zártam, ráadásul nagyon jó jegyekkel." Az interjúalanyok mindegyike számos nehézséggel szembesült a felsőoktatás során. Tanulmányaik mellett dolgozniuk kellett, és aktívan keresték azokat a támogató szervezeteket és ösztöndíj-lehetőségeket, amelyek segítségével pótolni tudták a családi háttérből hiányzó anyagi támogatást, illetve fedezni tudták a felsőoktatással járó költségeket. + 23 +

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1867 px
Image height
2670 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
1.19 MB
Permalink to jpg
022_000158/0024.jpg
Permalink to ocr
022_000158/0024.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu