Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000149/0000

Antifilozófusok II. Radikális gondolkodás a művészet tükrében

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Kocziszky Éva
Cím (EN)
Antiphilosophers II. Radical Thinking Reflected in Arts
Tudományterület
Filozófia, filozófiatörténet / Philosophy, history of philosophy (13033)
Sorozat
SZFE Könyvek
Tudományos besorolás
monográfia
022_000149/0035
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 36 [36]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000149/0035

OCR

ANTIFILOZÓFUSOK II. tani!” — Krisztus utolsó szavai a kereszten azt tanúsítják, hogy Isten a Fiában saját magától vett távolságot, azért, hogy a hamis szeretetet, amely mindig kompromisszummal és közönségesen végződik, a valóssal cserélje fel." „Eli, Eli, lama szabaktäni!” - ez az egyetlen eredeti arámi mondat, amely Jézustól az ő anyanyelvén a tudósításokban fennmaradt. Isten nem kísérti az embert, de kisértheti önmagät: „God was forsaken of God", Ő nem fordul el soha az embertől, azonban elfordul önmagától, amikor érte meghal. Míg a modern filozófiák láncolatok, érvel Chesterton, amelyek összekötnek, addig a kereszténység kard, amely elválaszt és megszabadít. Elválasztja az életet a haláltól, az efemert, a bomlásnak indultat az örökké valótól, a hazugságot az igazságtól. Máté evangéliuma a passió e pillanatában a világ széteséséről, darabokra hasadásáról tudósít, egy olyan világrengésről, amely alapjaiban fordítja fel az addig ismert világot: , És íme a templom kárpitja a tetejétől az aljáig kettéhasadt. A föld is megindult, és a sziklák megrepedeztek. A sírok megnyíltak, és sok elhunyt szentnek a teste feltámadt” (Mt 27,51-52). Az igazi szeretet ellenben mindig áldozattal, önfeláldozással, ,, vérontassal” jár. Mig a ,,buddhizmus modern pantheizmust és immanenciát kínál, a kereszténység humanitást, szabadságot és szeretetet. A szeretet személyiséget kíván, azért a szeretetet egyben elválasztást követel. Ebben mutatkozik meg a szakadék a buddhizmus és a kereszténység között. A buddhista és a teozófus személyisége az elbukott ember, az ő világ-lelkük azt kéri az embertől, hogy belevesse magát. A kereszténység isteni centruma ezzel szemben kivetette az embert magából, azért, hogy szerethesse”. Az evangéliumok szeretetelve tehát paradox, el kell határolnunk a szeretet köznapi fogalmától. , Való igaz, hogy létezik olyan dolog, amit pontatlanul szeretetnek hívnak: azokat a szegényeket illeti meg, akik kiérdemlik. Ám a szeretet, amely azokat illeti meg, akik érdemesek rá, egyáltalán nem szeretet, hanem csak igazságosság. Az érdemteleneknek van reá szükségük." Nem szabad összekeverni ezt az önmagában iszonyatos képzetet, hogy Isten a kereszten elhagyja önmagát, a , Nemo contra deum nisi deus ipse" goethei lázadásával (magyarul kb. , Szemben Istennel csak Isten állhat"). 34

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1867 px
Kép magassága
2671 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1.16 MB
Permalinkből jpg
022_000149/0035.jpg
Permalinkből OCR
022_000149/0035.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde